سرویس: اجتماعی
کد خبر: 83834
|
18:09 - 1398/10/18
نسخه چاپی

رئیس دادگستری استان اردبیل :

ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی تبیین شود

ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی تبیین شود
رئیس دادگستری استان اردبیل گفت:جامعه حقوقی در تبیین ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی نقش پر رنگی دارند تا با افشای هویت آنهایی که در جوامع بین الملل به ظاهر مدعی حقوق بشر هستند رسوا شوند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،ناصر عتباتی عصر امروز در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری  با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان اردبیل  ضمن تبریک و تسلیت  شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار داشت : خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شخصیت های زیادی وجود دارند که می توان آنها را الگویی برای عمل ، رفتار و کردار خود در خدمت رسانی به مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم قدرشناس ایران در بدرقه پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی، راز محبوبیت و ماندگاری سردار در دلهای مردم را اراده و عزم راسخ ، اخلاص و مجاهدت آن شهید بزرگوار در راه اسلام و در دفاع از میهن اسلامی عنوان کرد.

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت:هر چند ملت ایران انتقام سختی را از قاتلان شهید سلیمانی خواهند گرفت ولی جامعه حقوقی در این بین رسالت و نقش پررنگی در تبیین ابعاد حقوقی این جنایت دارند تا با افشای هویت آنهایی که در جوامع بین الملل به ظاهر مدعی حقوق بشر هستند را رسوا کنند و رفتارهای مغایر با بدیهیات قواعد حقوق بین المللی جنایتکاران را تشریح و گستاخی آنان را در تهدید مراکز فرهنگی کشور محکوم کنند.

وی تصریح کرد:دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره سعی داشتند با طرح توطئه خصمانه خود به ملت ایران ضربه بزنند این بار نیز سعی کردند با ترور سردار سرافراز اسلام به نظام اسلامی ایران ضربه وارد کنند غافل از اینکه خون پاک این شهید بزرگوار موجب انسجام، اتحاد و همدلی ملت ایران و ملتهای آزاده منطقه در مقابل ظلم، ستم و بیداد شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به برنامه های ریاست قوه قضائیه در اجرای تحول در سیستم قضایی کشور گفت : نقش کانون وکلا در کمک و همکاری برای تحقق بخشیدن به اهداف این سیاست ها بسیار مهم و تأثیر گذار است.

وی در ادامه ضمن اشاره به جلسه روسای استان ها با ریاست قوه قضاییه اظهار داشت: یکی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری زندان ها است که با جدیت در استان دنبال می شود لذا یکی از راهکارهای اصلی در این خصوص استفاده از مجازات های جایگزین حبس است که این امر نیازمند همکاری وکلا  در تبیین و تشریح موضوع به طرفین دعوا است.

عتباتی  با اشاره به راهکارهای کاهش میزان ورودی پرونده ها به محاکم قضایی گفت: طرح هر مسجد یک حقوق دادن، به منظور افزایش اطلاعات حقوقی آحاد مردم و ترویج و توسعه فرهنگ مراجعه به وکیل و مشاور حقوقی قبل از طرح دعوی در محاکم می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم داشته باشد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد