سرویس: خلخال
کد خبر: 83870
|
13:50 - 1398/10/21
نسخه چاپی

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال خبر داد:

دستگیری شکارچی متخلف در شاهرود

دستگیری شکارچی متخلف در  شاهرود
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: ماموران محیط بانی لرد با گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ بخش شاهرود یک شکارچی متخلف را حین شکار در زیستگاه های حساس اراضی شهر کلور دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مهدی کسائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت : ماموران محیط بانی لرد با گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ بخش شاهرود یک شکارچی متخلف را حین شکار در زیستگاه های حساس اراضی شهر کلور دستگیر کردند.

وی افزود: از این متخلف یک قبضه اسلحه شکاری ، یک عدد فشنگ ساچمه زنی، لاشه سه سر خرگوش و لاشه یک قطعه کبک کشف و ضبط گردید.

  سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: شكارچی متخلف پس از تكمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد.

کسائی تصریح کرد: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده 3 قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر سر خرگوش را چهار میلیون و پانصد هزار ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می گردد.  

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت 88 هزار هكتار در سال 1389 طي مصوبه 322 شوراي عالي حفاظت محيط زيست كشور مصوب و ثبت رسمي شده است.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد