سرویس: اجتماعی
کد خبر: 83909
|
06:38 - 1398/10/24
نسخه چاپی

حاکم شدن جو زمستانی در اردبیل/مدارس استان برای دومین روز متوالی تعطیل شد

حاکم شدن جو زمستانی در اردبیل/مدارس استان برای دومین روز متوالی تعطیل شد
بارش برف و برودت هوا برخی مدارس استان اردبیل را برای دومین روز متوالی به تعطیلی کشاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، استان اردبیل به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی در شرایط معمول از دومین ماههای پاییز چهره زمستانی به خود می بیند.

اما امسال با وجود اینکه نزدیک به یکماه از فصل زمستان را درحال سپری می شد که خبری از برف نبود که با عنایت الهی در اواخر دیماه جو زمستانی حاکم و بارش ها برف آغاز شد.

با بارش برف و برودت هوا برخی مدارس استان اردبیل برای دومین روز متوالی تعطیل شد

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: روز سه شنبه 24دیماه  در اردبیل و سرعین پیش دبستانی و ابتدایی و تمامی مقاطع تحصیلی روستایی و مدارس استثنایی و دوره اول متوسه در سرعین ، در هیر تمامی مقاطع تحصیلی و در مشکین شهر، ارشق و لاهرود پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول و در خلخال پیش دبستانی، ابتدایی و مدارس استثنایی تعطیل خواهد بود.

  در نمین و نیر پیش دبستانی و ابتدایی و در کوثر فقط مقطع پیش دبستانی در نوبت قبل از ظهر به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل می باشد.

در گرمی و انگوت پیش دبستانی و ابتدایی با یک ساعت تاخیر آغاز خواهند شد.

 به گزارش هواشناسی استان اردبیل از عصر روز چهارشنبه ۲۵ دی تا ظهر روز پنجشنبه ۲۶ دی موقتاً با افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین و نیز شمال شرقی شدن جریانات، شاهد انتقال شار رطوبتی از سمت دریای خزر به استان خواهیم بود که با توجه به گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو در طی مدت مذکور، در برخی نواحی به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان، ابرناکی، رخداد پدیده مه و کاهش دید افقی، وزش باد گاهی تند، بارش پراکنده برف پیش بینی می شود.
از سه شنبه ۲۴ دی با ریزش هوای سرد از عرض های جغرافیایی بالا و استقرار جوی کاملاً زمستانی در اکثر نواحی استان، به ویژه شهرستان های مرکزی و جنوبی، توصیه می گردد تمهیدات لازم در خصوص مدیریت حامل های انرژی بویژه گاز در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد