سرویس: گردشگری
کد خبر: 83912
|
11:26 - 1398/10/24
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خبرداد:

فعالیت 85 هزار هنرمند صنایع دستی در استان اردبیل/ تحقق 500 فرصت شغلی از محل مجوزهای مشاغل خانگی

فعالیت 85 هزار هنرمند صنایع دستی در استان اردبیل/ تحقق 500 فرصت شغلی از محل مجوزهای مشاغل خانگی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از شناسایی 85 هزار هنرمند صنایع دستی در استان اردبیل خبرداد و گفت: در سالجاری 500 فرصت شغلی از محل مشاغل خانگی محقق شده است.

 نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به تشریح اقدامات صورت گرفته سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه تحقق شعال سال پرداخت و با بیان اینکه روند اشتغال‌زایی در صنایع دستی رو به رشد است، گفت: به دلیل حمایت‌های انجام گرفته مسئولان استانی، از ابتدای سالجاری تاکنون 500 مورد اشتغال از محل مجوزهای مشاغل خانگی و تسهیلات اعطایی در  استان اردبیل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی آموزش می بینند، گفت: اغلب هنرجویان بعد از اتمام آموزش قادر به کارآفرینی و تولید صنایع دستی هستند.

فلاحی در ادامه سخنان خود از شناسایی 85 هزار هنرمند صنایع دستی در استان اردبیل خبرداد و گفت: اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی کم هزینه و پربازده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پایان سخنان خود از مسئولان کشوری و استانی خواست به منظور تحقق بهتر شعار سال به صنایع دستی اهمیت بیشتری داده و با اختصاص اعتبارات لازم و تسهیلات لازم به هنرمندان در شهرها و روستا زمینه های اشتغال هنرمندان را فراهم کرده و مانع از بین رفتن مشاغل بومی و ابا و اجدادی در منطقه شوند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد