سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 83994
|
11:31 - 1398/10/30
نسخه چاپی

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل:

مشارکت اردبیلی ها در انتخابات همیشه بالای 50 درصد بوده/قانون انتخابات مجلس نقایص اساسی دارد/ بخاطر رای نظام را زیر سوال نبرید

مشارکت اردبیلی ها در انتخابات همیشه بالای 50 درصد بوده/قانون انتخابات مجلس نقایص اساسی دارد/ بخاطر رای نظام را زیر سوال نبرید
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: مشارکت اردبیلی ها در انتخابات مجلس همیشه بالای 50 درصد بوده و همواره آمار مشارکت ها مردمی این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بهروز ندائی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: بعضا در شبکه های مجازی از اصلاح های عجیب و غریبی در نامبردن ثبت نام کنندگان استفاده می کنند ؛تا تایید صلاحیت قطعی ۲۲( بهمن) این افراد بعنوان داوطلب بعد از این روز آنها نامزد انتخابات تلقی می شوند.
وی افزود: پس از کسب آرا این اشخاص بعنوان منتخبین مردم محسوب شده و پس از اعطای اعتبارنامه  نمایندگان مردم می شوند.

بررسی خارج از نوبت شکایت نامزدها از منتشر کنندگان مطالب کذب

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در پاسخ به این سوال که تبلیغات نامزد ها در شبکه های اجتماعی چگونه ارزیابی می کنید گفت:طبق قانون نامزدهای انتخابات مجلس از 24 بهمن اجازه تبلیغات دارند ولی در قانون انتخابات در مورد تبلیغ پیش از موعد در شبکه های اجتماعی  موردی ذکر نشده است که نیاز به بررسی است اما در صورت انتشار مطالبی واهی در مورد نامزدها این  موارد خارج از نوبت رسیدگی می شود.

وی تصریح کرد:هیات های اجرایی در ۵ نقطه از استان  تشکیل شده و در این انتخابات ۲۴۱ نفر تعداد کل ثبت نام کنندگان بودند که در فراید بررسی هیات اجرایی ۲۲ نفر انصراف داده ۱۶ رد و ۲۱۳ تایید صلاحیت شدند.


ندائی ابراز داشت:در هیات اجرائی با توجه به استعلام از مراجع چهار گانه تایید و یا رد صلاحیت ها اعلام می شود و علت اینکه در هیات اجرائی افراد کمتر رد صلاحیت شدند به این بابت بوده است ؛رویه اینگونه است چه رد یا تایید صلاحیت ها توسط  هیات نظارت استان و کل بررسی می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار داشت: در فرایند بررسی هیات نظارت ۲۸ انصراف دادند ۲۷ عدم احراز صلاحیت و ۹۱ رد صلاحیت شدند و در آخر 95 نفر تایید صلاحیت شدند.
وی اظهار داشت: از 21 دیماه تا 11 بهمن شورای نگهبان دوباره صلاحیت را بررسی کرده و 22 بهمن نتایج قطعی اعلام و یک روز بعد اسامی های نشر آگهی شده و از 24 بهمن زمان قانونی تبلیغات است ؛ اگر فردی در هیات اجرایی و شورای نگهبان رد صلاحیت شود دیگر اعتراض پذیرفته نیست.

شرایط ثبت نام در انتخابات مجلس سهل تر از شهرداری است


 این مسئول گفت:در قانون انتخابات نقایص اساسی داریم و شرایط برای ثبت نام ها راحت تر شده حتی آسان تر از شهرداری است.

وی تصریح کرد: در مورد بررسی صلاحیت ها هم دچار مشکل هستیم و کاری  بسیار سخت است.

وی با اشاره به اینکه تخلف در انتخابات در حداقل ممکن است اضافه کرد: بجزدر فرایند ثبت نام و بررسی  تایید و صلاحیت ها  در اجرای انتخابات هیچ مشکلی نداریم و اکثر امورات بصورت الکترونیکی بوده حتی  تشخیص هویت ها نیز بدین رویه انجام خواهد شد.

بخاطر رای نظام را زیر سوال نبرید/مشارکت مردمی در اردبیل معمولان بالای 50 درصد بوده است

ندائی تایید کرد: دواطبان اصل نظام  را با انتخابات اشتباه نگیرند و برای کسب چند رای بیشتر  نظام را زیر سوال نبرند که این موارد در حال رصد است.
ندایی در پاسخ به این سوال که پیش بینی میزان مشارکت در استان اردبیل چند درصد خواهد بود، با بیان اینکه میزان مشارکت مردمی در استان اردبیل بالاتر از متوسط کشوری است گفت: افزایش آمار مشارکت مردمی رابطه مستفیمی با حضور تمامی جناح های سیاسی دارد اما در انتخاباتی که در این استان انجام شده است کمترین مشارکت 55 درصد در مجلس هفتم و بیشترین مشارکت در مجلس ششم 70 درصد بوده است.

وی در پایان اظهار داشت:در دوره دهم  ۶۱ درصد مشارکت بوده است که در در حوزه پارس آباد با 73 درصد بیشترین و اردبیل با 54 درصد کمترین مشارکت را داشته است.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد