سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 84064
|
14:06 - 1398/11/06
نسخه چاپی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات از مرزی بیله سوار/پایانه مرزی بیله سوار جزء ۵ پایانه برتر کشور کشور است

افزایش ۲۰ درصدی صادرات از مرزی بیله سوار/پایانه مرزی بیله سوار جزء ۵ پایانه برتر کشور کشور است
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی رحمتی ظهر امروز در بازدید ازپایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۳۷۳ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است، اظهار داشت: صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان کالا توسط ۱۶ هزار و ۸۷۷ دستگاه ناوگان به کشور‌های جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه عمده کالا‌های صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی و سیب زمینی است،گفت: از این میزان صادرات ۳۳۳ هزار تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۱۶۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۹ هزار و ۷۳۹ تن کالا نیز توسط هزار و ۷۱۷ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

رحمتی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۲۳ هزار تن کالا توسط ۵ هزار و ۱۵۵ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است، تصریح کرد:از این مقدار ۲ درصد توسط کامیون ایرانی، ۹۵ درصد توسط کامیون گرجی و ۳ درصد نیز توسط کامیون ترکی به کشور‌های مختلف ترانزیت خروجی شده است.

وی پایانه مرزی بیله سوار را جزء ۵ پایانه برتر کشور دانست و تصریح کرد: وضعیت حمل ونقل و صادرات کالا عادی و روان است.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد