کد خبر: 84065
|
14:20 - 1398/11/06
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

افزایش 20 درصد اشتغال در اردبیل /شاخص اشتغالزایی در سال 1400 باید تعیین شود

افزایش 20 درصد اشتغال در اردبیل /شاخص اشتغالزایی در سال 1400 باید تعیین شود
استاندار اردبیل گفت : طبق آمار برای شهرستان اردبیل در سال ۹۸ بیش از ۲۰درصد افزایش اشتغال نسبت به سال گذشته تعهد شده بود که محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال تخصصی استان اردبیل در سالن فرمانداری اردبیل اظهار کرد: دانشگاه های اردبیل به جهت کاهش دانشجو و افزایش صندلی خالی به سمت کارآفرینی حرکت می کنند و باید از ظرفیت این فضا برای کاهش بیکاری در استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گام مهمی در راه اندازی زمینه کسب و کار برداشته است افزود: پارک علم و فن آوری استان و دانشگاه آزاد اسلامی با تعامل و تفاهم می توانند با پشتیبانی همدیگر از ظرفیت فضای موجود و اساتید دانشگاه ها در کاهش عوامل بیکاری و راه اندازی فضای کسب و کار به توسعه اقتصادی استان کمک کنند.

استاندار اردبی همچنین در رابطه با آمار اشتغال شهرستان اردبیل افزود: طبق آمار برای شهرستان اردبیل در سال ۹۸ بیش از ۲۰درصد افزایش اشتغال نسبت به سال گذشته تعهد شده بود که خوشبختانه با تلاش و پیگیری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در بخش های مختلف درصد قابل توجهی محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه اجرایی در رابطه با اشتغال درگیر هستند گفت: بیشترین اشتغال در بخش صنعت و کشاورزی بوده باید تا ۱۴۰۰ برای کاهش بیکاری در شهرستان اردبیل شاخص مناسبی تعریف کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: در سفر رییس جمهور به استان اردبیل تسهیلات و اعتبار خوبی برای در نظر گرفته شده است و دستگاه های اجرایی نیز باید از ظرفیت تسهیلات ارزان قیمت کمیته امداد باید بهره مند شوند.

وی تلاش دستگاه های اجرایی در ایجاد اشتغال را مثبت ارزیابی کرد و افزود:چنانچه بخواهیم در شهرستان اردبیل بیشتر از ظرفیت اشتغال ایجاد کنیم در پایان ۱۴۰۰باز بیش از ۱۰هزار نفر بیکار در این شهرستان مازاد داریم.

بهنام جو با اشاره به اینکه همه باید در توسعه استان و شهرستان با تعامل تلاش کنیم گفت: شرایط حاکم اقتصادی باعث شده تلاش بیشتری در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری با تکیه بر توانایی های داخلی داشته باشیم.

رییس شورای اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: اهداف ما در برگزاری جلسه کارگروه اشتغال شناسایی و احصای ظرفیت ها در بخش های مختلف و ارایه راهکار مناسب جهت تسهیل و تسریع در روند ایجاد اشتغال پایدار است که نباید از آن غافل باشیم.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد