سرویس: اردبیل
کد خبر: 84082
|
08:30 - 1398/11/08
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

تبعیت از پیامبر(ص)، بهترین راه دستیابی به محبت خداوند است/ سلمان فارسی، بیرق حق است

 تبعیت از پیامبر(ص)، بهترین راه دستیابی به محبت خداوند است/ سلمان فارسی، بیرق حق است
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه اگر خانواده ها از سبک زندگی فاطمی در طول زندگی پیروی کنند از زندگی ایده آل و سالم برخوردار خواهند شد، به تبیین شخصیت سلمان فارسی پرداخت و گفت: مقام سلمان فارسی نیز به خاطر تبعیت از پیامبر اکرم(ص) بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شب سه شنبه در مراسم سوگواری ایام فاطیه که در مسجد قدس اردبیل برگزار شد به بیان ویژگی های بارز حضرت فاطمه(س) پرداخت و گفت: با اینکه بسیاری ار حقایق در خصوص بانوی دو عالم در تاریخ نوشته نشده است، اما همین مقدار هم که به تحریر درآمده بیانگر شخصیت بی بدیل حضرت زهرا(س) در جهان است.

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه(س) به خصوص در دوران زندگی با حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: اگر خانواده ها از این الگوی بی مانند در طول زندگی پیروی کنند علاوه بر نشاط و شادابی از زندگی ایده آل و سالم برخوردار خواهند شد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شخصیت سلمان فارسی پرداخت و گفت: بنابر روایات برجای مانده ار پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع)، سلمان، دریایی است که انتهایش معلوم نیست.

آیت الله عاملی به تمجید از صدا و سیما در خصوص آغاز به کار تولید سریال فاخر در خصوص معرفی خدمات سلمان به اسلام پرداخت و گفت: این سریال که بنا به اعلام مراجع رسمی بزرگترین سریال ساخته شده در صدا و سیمای جمهوری اسلامی است، نقش سلمان در صدر اسلام تبیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقام رفیع سلمان به خاطر تبعیت از ولایت است، گفت:سلمان از جمله میزان ها و بیرق حق است که با تبعیت از ولایت به آن مقام رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه به راه های کسب محبت خداوند متعال اشاره کرد و گفت: تبعیت از پیامبر اکرم(ص)، بهترین راه دستیابی به محبت خداوند است که سلمان فارسی توانست به حد اعلای آن دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه 90 درصد روایات تفسیری، سیاسی است گفت: اگر مرجعیت علمی نباشد دنیا به هم می ریزد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین انواع ظلم پرداخت و گفت:در آستانه انتخابات و تبلیغات گسترده در فضاهای حقیق و مجازی انتشار تبلیغات بدون تحقیق و استدلال کافی یکی از مصادیق ظلم است چراکه  فعالیت تبلیغاتی افراد برای کاندیدای مورد نظرشان بدون تحقیق در مورد صحت و سقم  محتوای تبلیغ، آنها خواسته و ناخواسته دچار ظلم می شوند که در این خصوص لازم است فعالان انتخاباتی نهایت دقت را به کار ببرند.

وی در پایان سخنان خود به بیان مصائب حضرت زهرا(س) پرداخت.

انتهای پیام/ج

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد