سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 84107
|
15:55 - 1398/11/11
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل :

معامله قرن چهره کریح حکام عرب را کنار زد/ تاریخ وجایگاه اردبیل در شکل گیری ایران معرفی شود

 معامله قرن  چهره کریح حکام عرب را کنار زد/ تاریخ وجایگاه اردبیل  در شکل گیری ایران معرفی  شود
امام جمعه اردبیل : ما بناء داريم با تمام توان در معرفي تاريخ استان اردبيل وجايگاه اين خطه ونقش اجداد ما در شكل گيري ايران عزيز و بزرگ و پرشكوه تلاش كنيم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،آیت الله سید حسن  عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: اخيراً با دعوت علويون تركيه به ترکیه دعوت شديم  و سه روز در خدمت آنها بوديم موضوع سفر، مذاكره وامضاء توافق براي چاپ چهل جلد كتاب راجع به درگاه  صفويّه بود؛ تمام اين چهل جلد از آرشيو دولت عثماني است 5200سند از اسناد دولت عثمانی راجع به  صفویه واردبیل قرار است در اين چهل جلد چاپ شود.

وی ادامه داد: دو سال پيش نيز چهار جلد كتاب بنام «اردبيلي لر» با حضور دو هزار  علوي در آنكارا رونمايي شد  در ايران هيچ شهري چنين تاريخي ندارد كه  براي گذشته پر افتخار آن شهر در خارج از كشور توسط اتباع بيگانه با اين حجم كتاب چاپ شود .

 تاریخ وجایگاه اردبیل  در شکل گیری ایران معرفی  شود

  نماینده ی ولی فقیه در استان با بیان اینکه تاریخ این شهر در دوران صفویه بسیار مشعشع است گفت: ما بناء داريم با تمام توان در معرفي  تاريخ  استان اردبيل وجايگاه اين خطه  ونقش اجداد ما در شكل گيري ايران عزيز و بزرگ و پرشكوه تلاش كنيم اين مجموعه چهل جلدي ذخيره اي گرانبهاء براي اهل تحقيق مخصوصاً براي دانشجويان رشته تاريخ است.

معامله قرن خط مقاومت را تقویت می کند

 رییس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه ترامپ اين هفته دو خدمت بزرگ به ايران كرد افزود: اول افتتاح معامله قرن بود معامله قرن به عربي صفقه القرن ناميده مي شود  عربها به جاي  آن سرقه القرن ورئيس جمهور جديد تونس آن را مظلمه القرن ناميده است . اين معامله فلسطين را نابود واسرائيل را احياء مي كند.

وی گفت: در اوج در گيري آمريكا با ايران اين اقدام هديه بزرگي به ايران بود چون فلسطين غير از ايران  حامی ندارد در نتيجه خط مقاومت بشدت تقويت شد وعالم اسلام به ايران به عنوان منجي بزرگ ويك كشور كا ملاً آرماني  نگاه مي كنند در همه كشور هاي اسلامي سخن از ايران است وسخن از جنايت  كشور هاي اسلامي كه با ترامپ همراه شده وفلسطين را فروختند همين مسأله باعث شده كه مذهب اهل بيت مواليان زيادي پيدا بكند وفوج فوج وارد مذهب اهل بيت شوند.

 آیت الله عاملی تصریح کرد: در كشور مصر مفهوم روشنفكري مساوي با شيعه بودن است البرادعي گفت: "انا شيعي الهوي وسني المذهب !" یعنی مذهب من  مذهب اهل سنت داست اما فکر واندیشه آرمان من ،فکر وآرمان شیعی است.

وی تصریح کرد: در يك جنگ ونبرد نظامي  مهم تر از همه چيز  تنظيم  افكار عمومي است  وحالا ترامپ افكار تمام مسلمانها را به نفع ايران ومحور مقاومت تنظيم كرد.

امام جمعه اردبیل گفت: يكي از حسنات بزرگ  اين معامله اين بود كه پرده را از صورت بسيار کریه وزشت حكام عرب وحكام بسیاری از کشورهای  اسلامي كنار زد واثبات كرد كه براي عزت مسلمانها يك راه بيشتر نمانده وآن خط مقاومت است.

آیت الله عاملی ابراز داشت: طبق معامله قرن فلسطيني ها دارای  دولتي خواهند بود كه از همه جا واز همه طرف دست وپايش بسته است وحتي حق داشتن سلاح ندارد ثانيا فلسطينی ها بايد اسرائيل را  به عنوان  دولت يهودي به رسميت بشناسند ارهاب را با صراحت وبا تمام اشکالش ترك كنند واز هيچ موسسه تروريستي( نظر آنها حماس است) حمایت نکنند و در اردن نيز كه يك منطقه استراتژيك است مثل جولان سوريه به اسرائيل  داده مي شود.

وی افزود: هرچه شهرك در كناره باختري رود اردن ساخته شده همه به اسرائيل واگذار مي شود  يعني 30درصد  مساحت كناره باختري بطور رسمي به مالكيت  اسرائيل در  مي آيد بنابراين فلسطيني هاباید از اين خواسته خود كه مي خواهند تمام اراضي اشغال شده از سال 1967 به آنها برگردانده شود چشم پوشي كنند از طرف دیگرفلسطينی هایی هم كه به كشورهاي ديگر پناهنده شده اند حق رجوع به فلسطین  ندارند وبايد به وطن مادري را فراموش كنند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: عربستان امارات مصر اردن بحرين وقطر همه از ترامپ تقدير كردند وحتي سفرای بعضي از اين كشورها در جلسه مشترك ترامپ ونتانیاهو در افتتاح معامله قرن شركت كردند.

وی گفت: ترامپ از كشورهاي عربي خواسته كه فلسطيني ها را تحت فشار بگذارند كه اين معامله را  بپذيرند واز كشور مستقل فلسطين صرف نظر كنند در مقابل آمريكا در طول 10سال 50ميليارد دلار به فلسطيني ها مي دهد يعني به يك ملت رشوه  مي دهد تا وطن خود را بفروشند.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه آمريكا تهديد كرده كه اگر فلسطيني ها صفقه القرن را قبول نکنند قلع وقمع خواهند شد  يا در محاصره شديد اقتصادي قرار خواهند گرفت  ويا همه را به اردن كه وطن بديل است خواهد فرستاد عنوان کرد: نتانياهو در روز اعلان صفقه القرن گفت اين بزرگ ترين لحظه در عمر من است بلكه بالاتر از اعلام برپايي دولت اسرائيل  در سال 1948 است .

نتیجه این معامله جز تشدید خشونت نخواهد بود


 وی تصریح کرد: طبق اين معامله تمام امكانات سرزمين فلسطين در اختيار اسرائيل قرار مي گيرد وبراي فلسطيني ها جز اکل وشرب وخواب وخدمت به اشغال گران مثل برده چيزي باقي نمي ماند.

وی افزود: نتيجه اين ظلم بزرگ ترامپ به فلسطيني ها جز تشديد انتفاضه وخشونت  نخواهد بود وترامپ ونتانياهو  محصولي  بنام امنيت وآرامش وتصرف اراضي بيشتر نخواهند داشت  وان غدا من اليوم قريب.

 وی با تاکید بر اینکه ملت فلسطين هيچوقت رشوه 50ميليارد دلاري را كه ترامپ آن را از گاوهاي چاق شيرده خليج فارس  خواهد دوشيد نخواهند پذيرفت خاطر نشان کرد: ملت فلسطين يك راه داردر وآن مقاومت  است وحق مقاومت حقي است كه قوانين بين المللي آن را به رسميت شناخته و 170كشور عضو سازمان ملل آن را امضاء كرده اند  در اينجا لازم است كه گفته شود معامله قرن  را ترامپ درست نكرده نتانياهو درست نكرده بلكه پادشاهان و آخوندهاي درباري درست كرده اند.

خطیب جمعه اردبیل گفت:  اين معامله  را آن مفتي وهابي درست كرده كه مي گويد طبق آيه قرآن راضي فلسطين مال اسرائيل است  وآيه "ادخلوا الارض القدسه التي كتب الله لكم" را می خواند .

وی ادامه داد: اين معامله را پادشاهان عربي درست كرده اند كه براي حفظ رياست خود به ترامپ چراغ سبز دادند ترامپ  دو روز پيش اظهار داشت در خصوص معامله قرن با پادشاهان وپرزیندنت هاي عربي مشورت كرده ام همه تأييد كرده اند وهمه موافقند .

امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ می گوید  در اوایل ریاست جمهوری خودم در کشور عربستان با 55 حاکم کشور اسلامی دیدار کردم همه آنها در خصوص فلسطین  با من تفاهم داشتند در طول تاريخ هيچ كس مثل خاندان آل سعود به آرمان فلسطين  ضربه نزده است . اولين كسي كه فلسطين را به يهود فروخت عبدالعزيز ال سعود جد سعودي ها در كنفرانس عقير در سال 1922 ميلادي بود عين نصّ او چنين است .

وی ادامه داد: انا السطان عبدالعزيز بن عبدالرحمن ال افصيل  ال سعود اقر واعترف الف مره لسیربرسي كوكس مندوب  بريتانيا العظمي لامانع عندي من اعطاء فلسطين لمساكين اليهود او غير هم كما تراه بریتانيا التي الا اخرج عن رإيها حتي تصيح الساعه!

وی افزود: يعني من به عنوان سلطان عبدالعزيز بن عبدالرحمن ال فصيل ال سعود  خطاب  به آقاي برس كوكس نماينده بريتانياي كبير هزار بار اقرار واعتراف مي كنم كه درنظر من مانعي نيست كه فلسطين به ساكنين يهودي  يا غير آنها داده شود يريتانياي كبير درباره فلسطين هرچه تصميم بگيرد براي من مورد قبول است ومن تا روز قيامت از نظر بريتانيا درباره فلسطين خارج نخواهم شد.

 نماینده ی ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما اعتقاد داريم  كه معامله قرن به سرانجام نخواهد رسيد اذعان داشت: تركيه ايران عراق مالزي يمن  ليبي فلسطين  تونس مغرب عربي وكل مسلمانها با آن مخالفت كرده اند رئيس جمهور تونس كه 100 روز است به كاخ رياست  جمهوری وارد شده گفت  فلسطين كالا يا بستان نيست كه روي آن معامله شود.

وی ادامه داد:  آمريكا اگر براي منطقه صلح وآرامش مي خواهد معضل فلسطين را با رأي حل كند مخصوصاً كه شعار دموكراسي  وآزادي آنها گوش فلك را كرده است از همین جا معلوم می شود كه آنها دموكراسي  را براي دموكراسي نمي خواهند بلكه براي منافع نامشروع خود مي خواهند.

معیار انتخاب نماینده

آیت الله سید حسن عاملی اظهار داشت: یک معیار مهم توجه به این نکته می باشد که کاندیدا با چه طریق و راهکاری به جمع آوری  رای می پردازد . راهکار جمع آوری رای، هویت و ماهیت کاندیدا را نشان می دهد و مقصد او را معلوم کرده و مقدار توانمندی او را آشکار می کند . میل ها ، تمایلات و ذائقه ی او را نشان می دهد .

وی ادامه داد: راهی که کاندیدا برای رسیدن به مجلس انتخاب کرده در بیان شخصیت ، توان ، هویت و تمایلات او خیلی مهم است . اگر دروغ  بگوید یک شخصیتی دارد و اگر وعده ی خارج از اختیار بدهد یک ذائقه ای دارد . اگر پول غیر متعارف صرف کند یک شخصیتی دارد، و ما از پول شروع می کنیم .

دلال ها انتخاباتی شناسایی شود


آیت الله عاملی خرج پول های غیر متعارف توسط کاندیداهای مجلس را هشداری بسیار بزرگ خواند و تصریح کرد: من از مسئولین می خواهم که حتما ، دلال های رای را شناسایی کنند و در موسم انتخابات با دستور قضایی همه این ها باید در حبس باشند . گاهی یک دلال به جای سه نفر که از یک شهر به مجلس می روند از هفت نفر پول گرفته تا هفت نفر را به مجلس بفرستد !

وی گفت : فضای انتخاباتی نباید چنان باشد که بگویند پول نقش اساسی دارد، این مورد خیلی خطرناک است ؛ نخبگان و شایستگان را محروم می کند . همه ی ما مسئولیت داریم تا فضای انتخابات پاک باشد .

وی تصریح کرد: دادن پول معنایش هم اهانت به رای دهنده است و هم‌ گیرنده ی رای  دهنده از این جهت که فکر خود را فروخته و به بند کشیده است و نمی تواند آزاد تصمیم بگیرد . او آزادی معنوی و فکری ندارد و رای گیرنده از این جهت که با دادن پول ،می گوید که من عرضه ی دیگری ندارم و لذا مجبور شده ام با پول رای مردم را جذب کنم .

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه فروختن رای بسیار اهانت آمیز است خاطر نشان کرد: نباید فرصتی را که خون های پاک ، زندان و شکنجه دیدن ها برای ما درست کرده تا در سرنوشت کشور دخیل باشیم به پول بفروشیم و الا شهدا و سرنوشت کشور را فروخته ایم حتی بلکه خودمان را فروخته ایم ، کسی که خودش را به شندر غازی می فروشد ، قیمتش همان شندر غاز است .قصه معاویه که به استاندارش گفت این الاغ ها را چند خریده ای مشهور است .

وی با بیان اینکه امیر المومنین(ع) انسان های کم وزن ، تابع و بی اراده را همج رعاع (مگس الاغ) نام نهاده اند، عنوان کرد: هم پول گیرنده و هم پول دهنده مصداق این عنوان هستند ، نماینده ی این چنینی فورا رای خود را عوض می کند ، رای به استیضاح وزیر می دهد اما یک شبه رای خود را پس می گیرد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حرمت فروش رای در فتاوای تمام مراجع اذعان کرد:این حق با سایر حقوق که قابل واگذاری یا خرید و فروش است فرق دارد، در فروش حق رای اضاعه حقوق وجود دارد . حق تصرف در سرنوشت کشور و ملت را به یک دزد، شیاد و متقلب واگذار کردن ، مثل دادن شمشیر به دست ظالم برای زدن گردن مظلوم است در نتیجه موجب ضمان است .

امام جمعه اردبیل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "کاندیداها نباید وابسته به کانون قدرت و ثروت باشند" یاد آور شد: این فرمایشات از جامع ترین معیارها در خصوص صلاحیت کاندیداهاست . چرا که اگر وابسته به کانون قدرت شوند ، ولو مراد از قدرت خود دولت باشد ، دیگر برای ملت کار نخواهد کرد ، وکیل دولت خواهد بود تا ملت و اگر وابسته به کانون ثروت شوند برای صاحبان ثروت کار خواهند کرد نه برای ملت .

هزینه تبلیغات انتخاباتی افزایش یافته

وی با ابراز ناخرسندی از اینکه هزینه مالی تبلیغات کاندیداها افزایش پیدا کرده است گفت: این پول ها از کجا می آید ؟ نظام باید اوضاع مالی کاندیداها را کنترل کند .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه ی تبیین معیار اصلحیت کاندیداها اظهار داشت: یکی از مهم ترین راه تشخیص اصلح ، عدم تعرض کاندیداها به کاندیداهای دیگر است . هر کاندیدا که در  کانال ها یا سایت های خود به تنقیص کاندیداهای دیگر می پردازد ، قطعا و قطعا لیاقت نمایندگی ملت بزرگ ما را ندارد . بزرگترین نشانه ی بی تقوایی و فسق این است که یک کاندیدا در سخنرانی های و یا کانال های خود، سیل دروغ ،ناسزا،تهمت ،بهتان و افترا به  کاندیداهای دیگر سرازیر کند .

وی گفت: حتی یک عدد تنقیص دیگران او را از شایستگی ساقط می کند . او با این کار حرمت خدا، رسول خدا، کتاب خدا و بندگان خدا را نگه نداشته است . پس ،فردا چگونه حرمت کشور و ملت را نگه خواهد داشت . هر کس به چنین افرادی رای دهد بدون تردید به خدا ،پیامبر خدا ،کتاب خدا، خون شهدا، کشور و ملت خیانت کرده است .

وی افزود: وای به حال ملتی که نماینده ی او واهمه قدسی نداشته باشد . وای به حال ملتی که به یک خائن رای دهد . هر کس نماینده می شود ‌اسرار ویژه کشور  در اختیار او‌ قرار می گیرد . وای بر ما از آن روزی که یک خائن به خدا ،رسول خدا ،کتاب خدا و ائمه هدی به اسرار کشور دست پیدا کند . هر کاندیدا باید خود و برنامه های خود را معرفی کند و با دیگران کاری نداشته باشد .

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: هر کاندیدا که می خواهد با تخریب دیگران خود را بزرگ کند و بالا بیاید ، او از شیطنت هیچ کم ندارد .

وی گفت: دروغ در راس گناهان است ، گناهان در یک اتاق جمع شده اند و کلید آن دروغ است . بنابراین اگر قرار بر رد صلاحیت افراد باشد ، دروغ باید در راس اسباب رد باشد . غالب تخریب ها در کانال های کاندیداها مصداق بارز دروغ است .

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد