سرویس: اردبیل
کد خبر: 84122
|
15:59 - 1398/11/12
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

فضای باز سیاسی موجود در کشور از برکات نظام است

فضای باز سیاسی موجود در کشور از برکات نظام است
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در دیدار با مسئولان دستگاه های اجرایی و نظامی استان از انتخابات به عنوان نمونه واقعی استقلال و آزادی مردم ایران نام برد و گفت: فضای باز سیاسی موجود در کشور از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ظهر امروز جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان به همراه مسئولان نظامی با حضور در مسجد میرزا علی اکبر ضمن تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا با آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تجدید بیعت کردند.

روحانیت، نقش مهمی در ایجاد استقلال کشور ایفا کرد

آیت الله عاملی در این دیدار با بیان اینکه ملت ایران افول و سقوط را در دوران قاجار به چشم خود دیده است، گفت: شاهان بی اراده قاجار کشور را از تحولات علمی دور نگه داشتند.

وی با بیان اینکه تجذیه کشور از دوران قاجار شدت گرفت،گفت: قبل از دوران قاجار، ایران استثنایی ترین کشور دنیا بود ولی قاجارها نتوانستند اقتدار ما را حفظ کنند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به مشروطه اشاره کرد و گفت: زمانیکه رضاخان توسط آمریکا روی کار آمد بر عقب افتادگی های ایران افزوده شد.

وی به تجذیه بحرین اشاره کرد و گفت: اگر بحرین به دوران انقلاب می رسید امروز آمریکا نمی توانست در منطقه خلیج فارس جولان دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رَگه علمی کشور در زمان رضان خان خشکید گفت: در اوایل انقلاب کارخانه ارج با 8 هزار کارگر به خاطر نداشتن یک پیچ ساده تعطیل شد.و صنعت خودرو نیز که تنها یک پیکان بود به دلیل عدم توجه به ظرفیت نخبه های علمی در دوران قبل از انقلاب، متوقف شد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه نخبگان کشور به دلیل نبود دانشگاه در ظلمت و فقر بسر می بردند گفت: مردم به دلیل عدم تمکن مالی، لباس های وصله دار می پوشیدند.

وی با بیان اینکه شهرهای کشور همانند روستاهای بزرگ بودند گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی علی رغم همه فشارها و تحریم ها، در دور افتاده ترین نقاط کشور نعمت آب و برق و گاز  وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه آینده از آن علم است، گفت: هر ملتی که علم ندارد مرده است.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بُعد علمی، بزرگترین خدمت را به کشور کرده است، گفت: همین میزان رشد علمی موجب اقتدار کشور در منطقه و میادین جهانی شده است.

فضای باز سیاسی موجود در کشور از برکات نظام است

وی به شعارهای اساسی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه روحانیت نقش بزرگی در استقلال کشور ایفا کرد، گفت: یکی از مطالبات مهم انقلابیون، دستیابی به استقلال  بود که امروز این امر به بهترین شکل ممکن محقق شده است.

امام جمعه اردبیل از انتخابات به عنوان نمونه واقعی استقلال و آزادی مردم ایران نام برد و گفت: فضای باز سیاسی موجود در کشور از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ملت در تصمیم گیری ها حاضر هستند گفت: استقلال مهمترین عامل دشمنی آمریکا با ملت ایران است.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی کشور در 40 ساله گذشته پرداخت و گفت: مشکلات اقتصادی و ایراد در سیستم صیانت از جمله نقاط ضعف کشور در 40 سال گذشته است.

وی از مسئولان کشور خواست تا با طراحی نظام صیانت علاوه بر جلوگیری از فرارهای مالیاتی، پولشویی و سوء استفاده ها، یا پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، کشور را از این برهه نیز به سلامت عبور دهند.

اردبیل قبل از انقلاب،فاقد زیرساخت بود

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در ابتدای این مراسم با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان، محور وحدت در منطقه است، گفت: با رهنمودهای آیت الله عاملی  هدف های خوب و اساسی در اردبیل  در حال انجام است.

 وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان اردبیل اشاره کرد و با بیان اینکه قبل از انقلاب در اردبیل چیزی وجود نداشت، گفت: همه تحولات و پیشرفت های موجود در اردبیل، مدیون انقلاب اسلامی است.

بهنام جو به زیرساخت های موجود در استان  اردبیل نیز اشاره کرد و با بیان اینکه زیرساخت های اردبیل بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده است گفت: امروز با تلاش های مردم و مسئولان شاهد شتاب در بخش صنعت و کشاورزی هستیم.

وی به سدسازی ها نیز اشاره کرد و گفت: در یک دهه اخیر تحولات عظیمی در زمینه سدسازی و سیستم آبیاری در استان اردبیل ایجاد شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه قبل از انقلاب جاده ای در اردبیل وجود نداشت، گفت: به برکت انقلاب اسلامی در کنار احداث 185کیلومتر جاده در محورهای مواصلاتی استان و ایجاد فرودگاه، امروز شاهد احداث بزرگ راه های چهار خطه و اتصالات ریلی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز استان اردبیل به یک استان صادر کننده در کشور تبدیل شده است به ظرفیت های پیش روی اردبیل در این راستا اشاره کرد و گفت: با راه اندازی زیر ساخت های جدید از جمله بارانداز خشک، شهرک صنعتی مشترک با کشور جمهوری اذربایجان، صادرات استان از 250 هزار تن به 3 میلیون و دویست و پنجاه هزار تن خواهد رسید که این یک جهش بزرگ برای اردبیل در زمینه اقتصادی است.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد