سرویس: استانی
کد خبر: 84152
|
10:44 - 1398/11/15
نسخه چاپی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

تربیت 10 هزار حافظ قرآن تا سال 1400 / پیشرفت های فرهنگی اردبیل قبل و بعد انقلاب قابل قیاس نیست

تربیت 10 هزار حافظ قرآن تا سال 1400 / پیشرفت های فرهنگی اردبیل قبل و بعد انقلاب قابل قیاس نیست
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تا سال 1400 حدود 10 هزار حافظ یک تا سی جز قرآن کریم را تقدیم جامعه ایمانی خواهیم کرد.

سید ناصر اسحاقی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با اشاره به تحولات در حوزه فرهنگ استان قبل و بعد از انقلاب  اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سطح  منطقه و جهان  در بخش های مختلف  هویت جهان اسلام، فرهنگ و گفتمان ظلم ستیزی  و دفاع از مظلوم  طلایه دار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تحولات فرهنگی قبل و بعد از انقلاب قابل قیاس نیست افزود: در حوزه فرهنگ شامل کتاب ، نشر و چاپ شعر وادبیات استان هر سال 30 دفتر دیوان و کتاب تقدیم جامعه می کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در حوزه هنر، عکس، سیمنا و موسیقی استان وضعیتی مناسبی داریم و 6 سیمنا فعال در استان وجود دارد و امسال  پنجمین سالی است که فیلمهای جشنواره فجر در سینما قدس و   انقلاب اردبیل برای تماشای هم استانی های عزیر به اکران درامده است.

وی تصریح کرد:در حوزه تئاتر 27 گروه مستقر نمایش ما دو صحنه تئاتر فجر را  از آن خود کرده است.

اسحاقی با بیان اینکه در حوزه موسیقی 19 آموزشگاه مشغول فعالیت است ابراز داشت: در حوزه هنرهای تجسمی حدود 24 گالری،  نگارخانه و آموزشکده  در حال خدمات رسانی است.

این مسئول عنوان کرد: در شش سال گذشته در حوزه قرآنی بین رتبه استان در کشور از مقام  اول تا سوم در نوسان بوده و در جمعه گذشته 2 هزار نفر در آزمون های قرآنی شرکت کردند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در نهضت حفظ قرآن 6 هزار نفر حافظ در استان داریم و امروز نوید آن را می دهم که تا سال  1400 حدود 10 هزار حافظ یک تا سی جز  تقدیم جامعه ایمانی خواهیم کرد.

اسحاقی در پایان گفت: درحوزه مطبوعات وضعیت مطلوبی داریم که در حدود 123 رسانه  بصورت پایگاه خبری تحلیلی، سایت خبری و نشریه های کاغذی و دیجیتال که وجود دارد که این حجم از رسانه ها مورد انتقاد قرا می گیرد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد