سرویس: گردشگری
کد خبر: 84156
|
09:53 - 1398/11/16
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خبر داد:

باززنده سازی رشته "اوجاق قراقی" در شهرستان پارس آباد

 باززنده سازی رشته "اوجاق قراقی" در شهرستان پارس آباد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از باززنده سازی رشته اوجاق قراقی در مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اوجاق قراقی یکی از بافته های داری زیبای عشایری است که در طی دهه‌های اخیر به دست فراموشی سپرده شده بود.

وی افزود: اوجاق قراقی تلفیقی از دو بافته ورنی و گلیم است که با نقش و نگاری هندسی و زیبا در گذشته به عنوان زیرانداز در کنار اوجاق‌های داخل آلاچیق عشایری مورد استفاده بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: نقش و نگار این بافته به صورت ذهنی و توسط زنان و دختران ائل عشایر صورت می‌گیرد.

فلاحی بیان کرد:  جهت احیاء و باززنده سازی این بافته سنتی و منحصربفرد عشایری ضمن شناسایی اساتید و تهیه مقدمات و تجهیز کارگاه نسبت به بازبافی و باززنده سازی این رشته در مرکز آموزش صنایع دستی پارس آباد اقدام شده است.

وی تصریح کرد: احیای رشته‌های منسوخ صنایع دستی از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با افزایش میزان شغل و رونق اقتصادی در این بخش همراه باشد.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد