سرویس: استانی
کد خبر: 84168
|
12:11 - 1398/11/17
نسخه چاپی

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل:

94 در صد روستاهای اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخودار هستند

94 در صد روستاهای اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخودار هستند
مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی 94 درصد خانوارهای روستایی اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

سردار اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها به 5 شهر از استان اردبیل گاز رسانی شده بود، ولی بعد از انقلاب به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این آمار به 29 شهر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بعد انقلاب و از سال 68 با شروع عملیات گاز رسانی در استان اردبیل، 100 درصد خانوار شهری از گاز طبیعی برخوردار شدند، افزود: اکنون 94 درصد روستاها و بیش از  1312 خانوار روستایی مشترک استفاده از گاز و بهره مند از این نعمت طبیعی هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به افتتاح پروژه های جدید گازرسانی در ایام دهه فجر، گفت: با افنتاح پروژه های جدید محرومیت زدایی 4 درصد نیز به آمار مشترکین استفاده از گاز طبیعی افزوده، و اردبیل در ردیف استان های سبز قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش شبکه ها، تعداد مشترکین  استفاده از گاز طبیعی در اردبیل به 48 هزار و 700 خانوار افزایش یافته است، گفت: از سال 68 تا کنون 9 هزار و 600 کیلومتر شبکه خط و تغذیه گازرسانی در استان ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از مناطق سردسیر کشور است، اما تلاش های شبانه روزی مجموعه شرکت گاز مانع از محروم شدن این استان از نعمت گاز طبیعی شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، 68 جایگاه CNG جهت استفاده هم استانی ها و تامین سوخت مورد نیاز خوردو های گازسوز احداث شده و این آمار رو به افزایش است.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد