سرویس: گردشگری
کد خبر: 84261
|
12:58 - 1398/11/28
نسخه چاپی

خاص ترین جاذبه های اهواز

خاص ترین جاذبه های اهواز

خاص ترین جاذبه های اهواز
اهواز دومین شهر گرم ایران است که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. این شهر تاریخی به داشتن مردمانی مهمان نواز و شب های زیبایش معروف است. سفر به اهواز می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. اهواز یکی از مهم ترین گزینه ها برای مسافرت در ایام نوروز و فصل های سرد سال می باشد. اگر چه این شهر شاهد جنگ و اتفاقات تلخ و ناگوار بسیاری در طول تاریخ بوده اما امروزه به یکی از مهم ترین شهرهای نفت خیز و صنعتی ایران تبدیل شده است. با وجود اینکه در اهواز همچنان شاهد آثار خرابی حاصل از جنگ تحمیلی هستیم اما همچنان زیبایی های بسیاری در این شهر وجود دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اگر قصد دارید در تعطیلات نوروز به اهواز سفر کنید باید از چندین روز قبل برای رزرو بلیط هواپیما اهواز اقدام نمایید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اهواز دومین شهر گرم ایران است  که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. این شهر تاریخی به داشتن مردمانی مهمان نواز و شب های زیبایش  معروف است. سفر به اهواز می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. اهواز یکی از مهم ترین گزینه ها برای مسافرت در ایام نوروز و فصل های سرد سال می باشد. اگر چه این شهر شاهد جنگ و اتفاقات تلخ و ناگوار بسیاری در طول تاریخ بوده اما امروزه به یکی از مهم ترین شهرهای نفت خیز و صنعتی ایران تبدیل شده است. با وجود اینکه در اهواز همچنان شاهد آثار خرابی حاصل از جنگ تحمیلی هستیم اما همچنان زیبایی های بسیاری در این شهر وجود دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اگر قصد دارید در تعطیلات نوروز به اهواز سفر کنید باید از چندین روز قبل برای رزروبلیطهواپیمااهوازاقدام نمایید.

معرفی اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از کلان شهرهای ایران محسوب می شود. این شهر با 18650 مترمربع مساحت و حدود 1303000 نفر جمعیت هفتمین شهر پر جمعیت ایران است. اهواز به دلیل قرار گیری در جنوب ایران دارای آب و هوای گرمی می باشد به طوری که دمای آن در روزهای گرم سال به بالای 50 درجه سانتی گراد می رسد. بخش قابل توجهی از کارخانه های مادر کشور وشرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب  و شرکت ملی حفاری ایران در این شهر واقع شده اند به همین دلیل یکی از مهم ترین شهرهای صنعتی ایران نیز می باشد. جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری در دل شهر اهواز نهفته است که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

دیدنی های اهواز

پل معلق یا پل سفید اهواز

این پل با عبور از روی رود کارون قسمت شرقی و غربی شهر اهواز را به یکدیگر متصل می کند. این پل بسیار زیبا  در واقع سازه ای تمام فلزی است و بر روی پایه های بتنی نصب شده است. تماشای کارون در کنار این پل می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. در اطراف این پل امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان رستوران های چشم نواز، فضای سبز، پارک تفریحی و .. اشاره نمود. بسیاری از گردشگرانی کهبلیطقطاراهوازرا رزرو می کنند در سفر خود به اهواز از این پل بازدید می نمایند.

پل طبیعت کیانپارس

از زیبا ترین جاهای دیدنی اهواز می توان به پل طبیعت کیانپارس بر روی رود پر آب کارون اشاره نمود. پیاده روی بر روی این پل و دیدن منظره چشم نواز رود کارون به همراه  صدای پرندگان و موج های خروشان می تواند بسیار لذت بخش و آرامش بخش باشد. این پل موجب شده است که دو پارک توریستی لاله و پارک ساحلی اهواز به یکدیگر متصل شوند. بنابراین می تواند مکان مناسبی برای دوستداران طبیعت باشد.

دانشگاه سه گوش

این بنا از زمان تاسیس آن در سال 1308 تا کنون بارها با عناوین مختلف مورد استفاده قرار گرفته و در کرانه رود کارون واقع شده است. در سال 1308 از این بنا به عنوان ساختمان بانک ملی مرکزی اهواز استفاده می شد اما پس از آن استانداری اهواز در آن مستقر گردید. در زمان جنگ جهانی دوم این بنا  مقر ارتش متفقین بود اما پس از آن در سال 1336 به دانشکده پزشکی دانشگاه جندی شاپور تبدیل شد. در طی سال های 1365 الی 1389 نیز دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه جندی شاپور در این مکان قرار داشت اما امروزه قابل استفاده نیست و در حال مرمت و بازسازی می باشد.

آبشار پل هفتم – زیبا ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

آبشار پل هفتم در اهواز از زیباترین و طولانی ترین آبشارهای مصنوعی خاورمیانه است که زیبایی خیره کننده ای دارد. نورپردازی های بسیار زیبا و فواره های آب که از اطراف پل به داخل رودخانه می ریزند در شب بسیار چشم نواز است. این آبشار یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران می باشد. در سفر خود به اهواز حتما سری به این پل بزنید. برای خریدبلیطاتوبوساهوازمی توانید به صورت آنلاین به یکی از سایت های ارائه دهنده بلیط مراجعه نمایید.

موزه هنرهای معاصر اهواز

این موزه در سال 1338 افتتاح شد و دارای دو طبقه و 5 گالری می باشد. به طور کلی در این موزه 70 اثر موجود است که تعداد 60 اثر آن مربوط به مردم بومی و هنرمندان استان خورستان و 10 اثرباقی مانده متعلق به هنرمندان سایر استان ها است. امروزه در این موزه دور های آموزشی هنری، همایش های متعدد، سمینارهای هنری و .. برگزار می گردد.

پارک کوهساران – بام اهواز

این پارک باستانی از قدیمی ترین پارک های اهواز است که طرفداران بسیاری دارد. این پارک بر روی تپه ای باستانی واقع شده و مشاهده شهر اهواز از ارتفاعات این پارک می توان بسیار هیجان انگیز باشد. افرادی که به پارک کوهساران اهواز می روند می توانند از قبرستان های  قدیمی ارامنه، لهستانی ها وکاتولیک ها دیدن نمایند.

کاروانسرای معین التجار

قدمت این بنای تاریخی به دوران قاجار باز می گردد. با توجه به آنکه اهواز در مسیر راه ابریشم قرار گرفته بود مسافران بسیاری از این شهر عبور می کردند که به مکانی برای استراحت نیاز داشتند، به همین دلیل این کاروانسرا ساخته شد. کاروانسرای معین التجار در مرکز شهر اهواز و بافت قدیمی آن قرار دارد و به دلیل شرایط آب و هوایی اهواز دارای سبک معماری منحصر به فردی است. این بنا در سال 1377 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

کلیسای سورپ مسروپ اهواز

این کلیسا همانند سایر کلیساهای قدیمی ایران بسیار زیبا است. کلیسای سورپ مسروپ در دوره پهلوی توسط ترداد داویدیان احداث شد. این کلیسا در شهر اهواز و در نزدیکی بازار عبدالحمید واقع شده است.

خانه ماپار اهواز

در اهواز عمارت های قدیمی زیبا و چشم نوازی وجود دارند که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. خانه ماپار یکی از این عمارت های قدیمی است که قدمت آن به دوران پهلوی اول باز می گردد. این بنا دارای مساحتی بالغ بر 500 متر مربع می باشد و در ساخت آن از درهای چوبی ، پنجره های رنگارنگ، آجرکاری های زیبا استفاده شده است و موجب شده که زیبایی بنا دو چندان گردد. خانه ماپار در سال 1380 مورد مرمت قرار گرفت و به فهرست آثار ملی ایران افزوده شد. مسافرانی کهبلیطقطاراهوازرا خریداری کرده اند می توانند پس از رسیدن به اهواز به خانه ماپار بروند و یک وعده غذایی خوشمزه را در محوطه زیبای عمارت زیر درختان نخل میل کنند.

بازار امام

بازار امام خمینی که به بازار شاه شهرت دارد در دوران پهلوی تاسیس شد. این بازار دارای 250 باب مغازه است و هر کدام از این مغازه انواع اجناس و کالاها را با قیمت بسیار مناسبی عرضه می کنند.در نزدیکی این بازار خیابان های قدیمی اهواز واقع شده اند که سرتاسر پیاده روهای آن ها دستفروش های متعددی قرار گرفته است. این بازار با حال و هوای بی نظیرش برای گردشگران و عکاسان یکی از مکان های خاطره انگیز می باشد.

آرمگاه علی بن مظاهر

در این آرامگاه مراسمات مذهبی بسیاری برگزار می گردد و یکی از محبوب ترین زیارتگاه های مردم اهواز می باشد. علی بن مظاهر از فقهای شیعه و یاران برجسته امام رضا بود. وی یکی از دانشمندان بزرگ آن زمان نیز محسوب می شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد