سرویس: اجتماعی
کد خبر: 84270
|
10:23 - 1398/11/29
نسخه چاپی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبر داد:

افزایش 6هزار نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اردبیل

 افزایش 6هزار نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اردبیل
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با افزایش 6 هزار نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی تعداد سهمیه استان اردبیل به 24 هزار نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، قاسم رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده در سال جاری تعداد 6 هزار نفر به سهیمه بیمه کارگران ساختمانی استان اردبیل افزوده شد.

وی افزود: سهیمه بیمه کارگران ساختمانی استان اردبیل در سال 97 تعداد 18 هزار نفر بود که در سال جاری این تعداد به 24 هزار کارگر افزایش یافته و با ثبت نام و احراز هویت شرایط آنها در سامانه از این ظرفیت بهرمند می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه هرکس که کارگر ساختمانی است مشمول قانون کارگر ساختمانی نمی‌شود گفت: کارگران ساختمانی جهت بهرمندی از این ظرفیت باید دارای سه شرایط کارگر ساختمانی فعال، کارت مهارت از سازمان فنی حرفه‌ای باشند و برای پرداخت حق بیمه نام نویسی کنند.

رحیمی اظهار کرد: پذیرش کارگران ساختمانی بعد از بازرسی‌ و اطمینان از اینکه فرد کارگر ساختمانی است، انجام می شود و اگر در هر مرحله مشخص شود که فرد مذکور کارگر ساختمانی نیست مشمول جریمه و پرداخت هزینه خواهد شد.

وی افزود: مبلغ حق بیمه کارگران ساختمانی ماهیانه کارگر درجه یک مبلغ ۱۵۹ هزارتومان، درجه ۲ مبلغ ۱۴۸ هزارتومان و درجه ۳ مبلغ ۱۳۸ هزار تومان است که 23 درصد مابقی آن از محل صدور پروانه های ساختمانی پرداخت می شود.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: عناوین شغلی کارگران ساختمانی مشمول تامین اجتماعی شامل آرماتور بند، اسکلت ساز لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی، نقشه بردار، درب پنجره سازپروفیل، بتن ساز و بتن ریز، بنای سفت کار، عایق کاررطوبتی و آسفالت کار ابینه، گچ کار، سنگ کار، قالب بند و کفراژبند، لوله کش گاز خانگی و تجاری، نگهداری بتن، کاشی کار ، برق کار ساختمان و نقاش ساختمان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تاکید بر اینکه تشکلات کارگری ظرفیت قانونی ویژه جهت پیگیری مطالبات این قشر زحمتکش است، گفت: با ساماندهی و تشکیل کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان اردبیل و با عضویت 25 هزار کارگر ساختمانی این تشکل به عنوان یکی از بزرگترین سندیکاهای استان اردبیل محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امروز انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی تکیه‌گاهی محکم برای این قشر زحمت‌کش به حساب می‌آید.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد