سرویس: نیر
کد خبر: 84271
|
11:33 - 1398/11/29
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

گام دوم، نیازمند نمایندگان در تراز انقلاب اسلامی است

گام دوم، نیازمند نمایندگان در تراز انقلاب اسلامی است
امام جمعه شهرستان نیر ضمن تبیین معیارهای انتخاب اصلح گفت: یک نماینده انقلابی کسی است که بتواند با روحیه ونشاط راه هایی را كه به نظر بن‌بست می‌رسد، بشكافد و پیش برود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام آیت اله نعمتی پیش از ظهر امروز در کرسی آزاد اندیشی عمومی با عناون انتخاب اصلح که با حضور پرشور دانشجویان در پردیس آموزش عالی آزاد نیر دانشگاه فرهنگیان برگزار شد به تبیین معیارهای انتخاب اصلح در جامعه پرداخت و گفت: صداقت، پاکدستی در کنار بصیرت، ولایتمداری و شجاعت از جمله ویژگی های یک کاندید اصلح برای مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: شرکت مردم در انتخابات علاوه بر اینکه حق مردم از جهت مشارکت در تعیین سرنوشت خویش است،تکلیفی الهی نیز محسوب می­ شود چرا که هرجا حقّی برای کسی وجود دارد، تکلیفی نیز بر عهدة صاحب حق وجود دارد.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه برگزاری انتخابات برای گزینش نمایندگان،جهت احقاق حق مردم امری ضروری است،گفت: از این رو تکلیف شرکت در انتخابات نیز موضوعی قابل توجه برای آحاد افراد جامعه محسوب می­ شود.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین وظایف مردم نسبت به رعایت معیارهای صحیح در انتخابات پرداخت و گفت:  دخالت ندادن روابط دوستی، فامیلی و طایفه­ای در انتخاب در کنار دخالت ندادن هر گونه ملاحظه ناصحیح و رودربایستی از جمله وظایف مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام نعمتی به تبیین معیارهای کاندیداهای اصلح نیز پرداخت و گفت: تدین و اعتقاد نظری و عملی به اسلام، انقلاب، قانون اساسی و خطّ امام، صداقت و صمیمیت با مردم و دلسوزی برای مردم، طرفدار مستضعفین و ضعفا، بهره­مندی از فهم و درک سیاسی، بهره­مندی از تخصّص، تجربه و کارآمدی، پیگیر مبارزة عملی با فساد، برخورداری از روحیه شجاعت، داشتن قصد خدمت، به جای قصد تصاحب قدرت و اندوختن ثروت در کنار عدم وابستگی به بیگانگان، ساده­لوح نبودن، وامدار نبودن به مراکز قدرت و ثروت از جمله معیارهای یک نماینده اصلح است.

امام جمعه نیر در پایان سخنان خود از عموم مردم کشور خواست تا با حضور آگانه در پای صندوق های رأی ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان، با انتخاب شایسته خود، زمینه های پیشرفت و تعالی کشور را فراهم کنند.

نادر شایگان رئیس آمزشکده عالی آزادگان نیر نیز در ادامه این مراسم به تبیین ویژگی های کرسی آزاد اندیشی پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت موضوع این کرسی بصورت عمومی برگزار شد تا دانشجویان بتوانند با شناخت کافی در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی از دانشجویان خواست تا با مطالعه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای معیارهای انتخاباصلح زمینه هاذی حضور همه مردم برای حضور در پای صندوق های رأی را فراهم کنند.

 

در ادامه این برنامه دانشجومعلمان به تبادل اندیشه پرداخته  و ضمن اعلام دغدغه ها و نقطه نظرات خود به بیان انتظارات خود از نمایندگان آینده پرداختند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد