سرویس: سبلان ما
کد خبر: 84272
|
12:43 - 1398/11/29
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبرداد؛

راه اندازی ۹ اکیپ قضایی ویژه انتخابات در اردبیل

راه اندازی ۹ اکیپ قضایی ویژه انتخابات در  اردبیل
رئیس کل دادگستری استان اردبیل از راه اندازی ۹ اکیپ قضایی در شهرستان اردبیل خبرداد و گفت: به منظور پیشگیری، ایجاد هماهنگی و رصد تخلفات انتخاباتی ۹ اکیپ قضایی در شهرستان راه اندازی شده است که در صورت مشاهده موارد تخلف طبق مقررات برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، پیش از ظهر امروز ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دادگستری کل استان اردبیل با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط در محل دادگستری استان اردبیل برگزار شد.

 ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز گفت: ملت بزرگ ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی الله ۲۲ بهمن بار دیگر قدرت، اقتدار و پایبندی خود به آرمان‌های شهدا، امام شهدا و تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری را به رخ جهانیان کشاند.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه در سطح استان تعامل و انسجام مناسب و قابل قبولی به لحاظ هماهنگی های دستگاه قضایی ما بین دستگاهها و مجریان انتخاباتی وجود دارد، گفت: به همین لحاظ شاهد کمترین میزان تخلفات و جرایم در استان هستیم.
 
رئیس کل دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری، ایجاد هماهنگی و رصد تخلفات ۹ اکیپ قضایی در شهرستان راه اندازی شده که در صورت مشاهده موارد تخلف طبق مقررات برخورد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی بر مبنای پیشگیری است، تصریح کرد:در برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی فارغ از هرگونه جناح‌بندی‌های سیاسی اقدا خواهد شد.
 
با متخلفان انتخاباتی برخورد قانونی می شود
یوسف خدادادی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر لزوم اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه در مقابله با تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: مسلماً هر امری که خلاف قانون، شرع و اخلاق باشد جزء آسیب ها و جرایم انتخاباتی است
 
وی از قوم گرایی، طایفه گرایی، محلی و منطقه گرایی به عنوان بسترهای جرم افزایی نام برد و گفت؛ یقیناً هر جا که این موارد مطرح شود معیارهای اصلی و شایسته سالاری از بین خواهد رفت و به طبع آن عقب ماندگی و عدم توسعه یافتگی برای منطقه رقم خواهد خورد.
 
 
خدادادی از خرید و فروش آرا، سوء استفاده از امکانات دولتی و جایگاه دولتی، تخریب، شایعه، اهانت و توهین و راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی به عنوان جرایم تخلفات انتخاباتی نام برد و گفت: دستگاه قضایی با هماهنگی مراجع انتظامی و اطلاعاتی به این جرم ها ورود پیدا کرده و با مجرمان و متخلفان  برخورد خواهد شد.
در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه های مرتبط با امر انتخابات به تبادل اندیشه و تجربه پرداختند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد