سرویس: اردبیل
کد خبر: 84274
|
13:56 - 1398/11/29
نسخه چاپی

مسئول قرارگاه راهیان نور کشور:

راهیان نور برگرفته از رسالت زینب کبری(س) در قیام کربلا است

راهیان نور برگرفته از رسالت زینب کبری(س) در قیام کربلا است
مسئول قرارگاه راهیان نور از راهیان نور به عنوان تداوم راه حضرت زینب کبری در زنده نگه داشتن قیام کربلا نام برد و گفت: همه باید تلاش کنند تا گنجینه عظیم دفاع مقدس در کشور کشف و به آیندگان منتقل شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سردار یعقوب سلیمانی مسئول قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی ره آور سرزمین نور که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، گفت:دفاع مقدس تجلی گاه و یکی از قله‌های رفیع انقلاب اسلامی است که پس از گذشت بیش از 30 سال از جنگ تحمیلی به عنوان یک گنج واقعی استفاده می شود. 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سیمای آیات الهی در زمین است از حاج قاسم سلیمانی یکی از رزمندگان سپاه اسلام به عنوان پدیده دفاع مقدس  نام برد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی در کشورمان حاج قاسم های بسیاری وجود دارد. 
 
مسئول قرارگاه راهیان نور کشور در ادامه سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری  اشاره کرد و گفت:باید قضایای دفاع مقدس مستند و تببین شود تا بر این اساس آثار هنری برای دفاع مقدس ساخته شود.
 
وی افزود: امروز رسالت ما تحقق اهداف انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است، همان رسالتی است که حضرت زینب کبری(س) برای کربلا انجام دادند.
 
سلیمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر در دفاع مقدس نظر خداوند و ائمه اطهار(ع) نبود حماسه‌های همچون کربلای 5، والفجر 8 و عبور از اروند رخ نمی داد، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام تنها با توسل با ائمه معصومین(ع) توانستند از همه موانعی که طراحان دشمن ایجاد کرده بودند عبور کنند.
 
 
وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی امروز به یک مکتب در جهان تبدیل شده است، به مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: همگان شاهد بودند که عکس‌های این شهید بزرگوار در کشورهای مختلف اروپایی نیز درج شده بود.
 
سلیمانی به ویژگی های اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: اردبیل شهیدانی همچون مرحمت بالازاده خود را فدای اسلام و انقلاب کرد که در سن 13 سالگی به فیض شهادت نائل شد
 
مسئول قرارگاه راهیان نور کشور با بیان اینکه نتوانسته‌ایم صحنه ها را آنچنان که بوده در فرهنگ و ادبیات نشان دهیم گفت: همه باید تلاش کنیم تا با برجسته کردن ادبیات دفاع مقدس، این فرهنگ درخشان را در اذهان زنده نگه داریم.
 
وی از جشنواره ره آوران سرزمین نور به عنوان یکی از روش‌های عمل کردن به فرموده رهبر انقلاب  در این زمینه نام برد و گفت:در هفدهمین جشنواره ملی ره آوران سرزمین نور از استان اردبیل بیش از یک هزار و ششصد اثر از طرف دانش آموزان و دانشجویان ارسال شده است که کلیه آثار ارسالی از استان‌ها بررسی و داوری خواهند شد.
 
انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد