سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 84364
|
16:38 - 1398/12/06
نسخه چاپی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

هیچ کشوری مصون از شیوع کرونا نیست/اردبیل تاکنون مبتلایی ندارد/حفظ آرامش حیاتی است

هیچ کشوری مصون از شیوع کرونا نیست/اردبیل تاکنون مبتلایی ندارد/حفظ آرامش حیاتی است
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:بدلیل ساختار ژنتیکی این ویروس، هیچ کشوری از این بیماری مصون نیست و حتی با وجود بستن مرزها، انتقال این بیماری راحت، ولی کشندگی آن در مقایسه با آنفلوآنزا کمتر است.

بابک نخستین در گفتگو با خبرنگار پایگاه  خبری تحلیلیسبلان‌ما،  با اشاره به تاریخچه بیماری و میزان شیوع در ایران و جهان گفت: بدلیل ساختار ژنتیکی این ویروس، هیچ کشوری از این بیماری مصون نیست و حتی با وجود بستن مرزها، انتقال این بیماری راحت، ولی کشندگی آن در مقایسه با آنفلوآنزا کمتر است.

وی افزود: دستورالعمل کشوری این است که امکان آزمایش کرونا برای عموم مردم امکانپذیر نیست و فقط برای بیماران بستری در کشور و فعلا در تهران انجام می شود که در روزهای آینده با تدابیر وزارت بهداشت، ۶ آزمایشگاه دیگر در کشور ایجاد خواهد شد که امکان جواب دهی نیز بهتر و در فاصله زمانی کم روی خواهد داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: رفتار و خدمات پزشکی در مورد افراد با بیماری مثبت یا مشکوک فرقی نمی کند چون داروی خاصی ندارد. بنابراین تنها اقدام در این رابطه، پیشگیری و اقدامات آموزشی و حمایتی در مجموعه بهداشتی و درمانی است.

ابتلا کرونا در اردبیل منفی است

وی تصریح کرد: تا به این لحظه استان اردبیل از نظر ابتلا کرونا منفی است در عین حال رعایت نکات بهداشتی و آموزش عموم مردم جزو اولویتهای کاری دانشگاه است.
 
این مقام مسئول بهداشتی با اشاره به اینکه تمامی ادارات و سازمانها باید جهت آموزش کارکنان و ارباب رجوع اقدام و حتی مبلغی را جهت آموزش این بیماری اختصاص بدهند گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع، اطلاع رسانی مناسب و صحیح از قبیل شستن دست ها و گندزدایی محیط و رعایت نکات بهداشتی است. این بیماری در افراد مسن، بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی، دیابتی ها و مادران باردار باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
ساولن کشنده ویروس نیست
وی گفت: صابون، الکل و وایتکس جزو بهترین ویروس کش ها هستند اما ساولن بدلیل خاصیت لیزکنندگی که دارد باعث جدا شدن ویروس شده ولی قادر به از بین بردن آن نمی باشد و بنابراین توصیه نمی شود.

ماسک می تواند عفونت زا باشد


نخستین با اشاره به اینکه استفاده از ماسک برای همه مردم لازم نیست گفت: با توجه به اینکه ماسک محل رشد باکتری و ویروس بوده و می‌تواند در صورت استفاده بمدت طولانی عفونت زا باشد توصیه به عموم مردم نمی شود و فقط برای بیماران و افراد مبتلا لازم است.

وی در پایان تاکید کرد: حفظ آرامش و نداشتن اضطراب و نگرانی، رعایت نکات بهداشتی و اطلاع رسانی مناسب و پیگیری اخبار از طریق منابع معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت و دانشگاه، حیاتی ترین مسئله در شرایط موجود است.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد