سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 84380
|
21:02 - 1398/12/07
نسخه چاپی

رئیس مجمع قشر بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل؛

پزشکان، سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند/ مشاوره بهداشتی، بهترین راه مقابله با کرونای سیاسی است

پزشکان، سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند/  مشاوره بهداشتی، بهترین راه مقابله با کرونای سیاسی است
رئیس مجمع قشر بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه پزشکان و پرستاران سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند از ارائه خدمات مشاوره ای و بهداشتی به مردم به عنوان بهترین راه کاهش اثرات روانی کرونا در جامعه نام برد و گفت: خادمان ملت، اجازه تکمیل پازل کرونای سیاسی را به دشمن نخواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مقدسعلی حسنی رئیس مجمع بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل عصر امروز در مجمع سالانه بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل که با حضور اعضای کانون های بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل، اعضای شورای اندیشه ورز، اعضای شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها در پارس آباد برگزار شد به تببین اهمیت آگاهسازی مردم و لزوم ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها در خصوص کرونا ویروس پرداخت و گفت: بیمارانی که دارای بیماری زمینه‌ای پر خطر مانند سرطان، ام اس، دیالیزی و مادران بارداردر  هستند در صورت داشتن هرگونه علائم کرونا ویروس به مراکز درمانی مشخص شده استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه خطر اضطرابی که اکنون در جامعه وجود دارد خیلی بیشتر از خطر خود کرونا ویروس است گفت: فضای مجازی اضطراب و ترس کاذب بین مردم را افزایش می‌دهد، در حالیکه جامعه نیازمند آرامش و آگاه‌سازی مناسب و صحیح است.

حسنی در ادامه سحنان خود لزوم ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها را متذکر شد و گفت: آموزش و آگاهسازی مردم نسبن واقعیات کرونا نقش به سزایی در آرامش مردم دارد.

رئیس مجمع بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه پزشکان و پرستاران سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند از ارائه خدمات مشاوره ای و بهداشتی به مردم به عنوان بهترین راه کاهش اثرات روانی کرونا در جامعه نام برد و گفت: خادمان ملت، اجازه تکمیل پازل کرونای سیاسی را به دشمن نخواهند داد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به ویژه آمریکا خود به نوعی مولد کرونا ویروس است، گفت: دشمن درصدد است تا با استفاده از چالش کرونا ضمن به تعطیلی کشاندن مراکز خدماتی و تولیدی ایران، با اعمال فشار همه جانبه به ایران، به سمت اجرای برجام های بعدی گام برداند اما سربازان حط مقدم مبارزه با کرونا، با ایثار و فداکاری خود ضمن بازگرداندن اعتماد به مردم، این توطئه دشمن را نیز خنثی خواهد کرد.

بسیج یاور دولت، در عبور از بحران ها است

رامین سلطانی دبیر مجمع و مسئول سازمان بسیج حامعه پزشکی در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های کلی مجموعه، مسائل مشکلات و چالش‌های حوزه درمان و سلامت و همچنین مدیریت بحران و ویروس کرونا پرداخت و گفت: اتحاد و انسجام تیمی در کنار کار جهادی و مدیریت انقلابی مهمترین عوامل موفقیت در اجرای برنامه های سازمان است.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارش کلی از وضعیت سازمان، مشکلات حوزه بهداشت و درمان پرداخت و گفت: هماهنگی، مشارکت و اثرگذاری سازمان بسیج جامعه پزشکی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این سازمان در بحث اطلاع‌رسانی، پیشگیری و درمان و نحوه نقش آفرینی در مدیریت بحران ها را از جمله برنامه های بسیج جامعه پزشکی است.

سلطانی به ضرورت رعایت اخلاق پزشکی به خصوص امر به معروف و نهی از منکر در مجموعه ها و مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: اعضای بسیج جامعه پزشکی نسبت به ورود در مدیریت بحران فعلی در بخش امدادرسانی، ایجاد بیمارستان‌های صحرایی، ویزیت های پزشکی و سایر موارد آمادگی  کامل دارد.

وی خواستار رسانه ای تر شدن فعالیت های بسیج جامعه پزشکی شد و گفت: با رسانه ای شدن فعالیت های بسیج جامعه پزشکی بهتر می توان مردم را در حریان خدمات انجام گرفته توسط بسیج قرار داد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل از اعضای کانون های بسیج خواست تا با شناسایی خیرین در بحث خدمات درمانی؛خدمات جراحی، درمان و ویزیت رایگان مردم مناطق کم برخودار را فراهم کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد