سرویس: اردبیل
کد خبر: 84384
|
08:31 - 1398/12/08
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

بهبودی و ترخیص 4 بیمار مشکوک به کرونا در اردبیل/ ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا در بخش عادی مرکز حاد تنفسی بستری هستند

بهبودی و ترخیص 4 بیمار مشکوک به کرونا در اردبیل/ ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا در بخش عادی مرکز حاد تنفسی بستری هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به آخرین آمار بیماران کرونایی بستری در اردبیل اشاره کرد و گفت: تا به حال دو مورد مثبت تایید شده و تعداد ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بخش‌های اورژانس، ICU و بخش عادی مرکز حاد تنفسی بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شب پنجشنبه با حضور در مرکز تروما و بیماری‌های حاد تنفسی استان اردبیل از بخش‌های اورژانس، بستری و ICU بازدید و از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات همکاران ایثارگر و ساعی دانشگاه قرار گرفت.

اخوان اکبری در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار سبلانه ما به  آخرین آمار بیماران کرونایی بستری در این مرکز  اشاره کرد و گفت: امروز استان اردبیل جزو استان های مثبت از طرف وزارت بهداشت اعلام شد و تا به حال دو مورد مثبت تایید شده و تعداد ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بخش‌های اورژانس، ICU و بخش عادی مرکز حاد تنفسی بستری هستند.
 
 وی گفت: تا به حال چهار بیمار با تشخیص پزشک معالج با حال عمومی مطلوب و رضایت بخش پس از انجام سی تی اسکن ریه و رویت توسط متخصص عفونی دانشگاه و با تائید وی بدون علائم بالینی مرخص شدند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به امکانات و نیروهای فعال در این مرکز اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۶ نفر کادر پرستاری و پزشکی در سه شیفت، شبانه روزی مشغول خدمت رسانی بوده و امکانات و تجهیزات این بخش در کمترین زمان ممکن مهیا و همه پرسنل به تجهیزات و وسایل حفاظتی مجهز و با سپری کردن دوره های آموزشی  درحال خدمت هستند.
 
وی در پایان سخنان خود خطاب به مردم گفت: با توجه به اینکه این بیماری خطرناک هیچ گونه دارو و واکسن ندارد و تنها راه مبتلا نشدن رعایت موازین بهداشتی است لذا مزدم با شستن مکرر دست ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دستها و سطوح تماس، پرهیز از روبوسی، رعایت فاصله با افراد مشکوک، عدم حضور در تجمعات، خودداری از سفر و سایر توصیه های بهداشتی که در رسانه های جمعی توسط متخصصین اعلام می‌شود سلامتی خود را  تضمین کنند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد