سرویس: ایران
کد خبر: 84396
|
20:24 - 1398/12/09
نسخه چاپی

وزیر بهداشت: مدارس کل کشور تا سه روز آینده تعطیل است/ کنترل دقیق‌تر ورود و خروج به شهرها

وزیر بهداشت: مدارس کل کشور تا سه روز آینده تعطیل است/ کنترل دقیق‌تر ورود و خروج به شهرها
وزیر بهداشت گفت: براساس بررسی های انجام شده نیاز به تعطیلی مدارس کل کشور حس شد و به همین دلیل مدارس از فردا به مدت سه روز در کل کشور تعطیل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سعید نمکی در تشریح مصوبات پنجمین جلسه ستاد کنترل و پیشگیری بیماری کرونا ضمن تشکر از رهبر انقلاب و کادر پزشکی و پرستاری سراسر کشور که این روزها به سختی مشغول کار هستند و همچنین اصحاب رسانه که نقش بسزایی در اطلاع رسانی و آگاهی عمومی افراد جامعه دارند اظهار داشت: تمام امکانات و تجهیزات لازم را برای کنترل و مهار این بیماری به میدان آورده ایم، هفته نسبتا سختی را در پیش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با بررسی انجام شده که همکاران ما در سطح بین‌المللی و ملی در رابطه با این بیماری انجام داده‌اند مشخص شده است که روند به گونه‌ای خواهد بود که پیک اصلی این بیماری در هفته آتی و روزهای آتی باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اما این موضوع به این معنا نیست که مردم جامعه نگران باشند بلکه ما از هوشمندی مردم با خبریم و وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده داریم.

نمکی افزود: خوشبختانه با هوشمندی مردم شریف و به موقع به صحنه آمدن همه دست اندرکاران و رسانه‌ها و اطلاع رسانی همه دستگاه ها و اشراف مدیران ما در همه عرصه ها خیز آتی بیماری را به خوبی کنترل خواهیم کرد.

وی گفت: اما به هر حال مردم باید در جریان این روند شروع بیماری قرار بگیرند از مردم خواهش می کنم مانند قبل بیشتر با ما همراهی کنند کمک کنند تا آلودگی کاهش پیدا کند همچنین مردم از تردد های بی مورد پرهیز کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در جلسه امروز به این جمع‌بندی رسیدیم که در ترددها سخت گیری صورت گیرد اما به قرنطینه شهرها اعتقادی نداریم و این روش را به عنوان یک روش علمی نمی‌شناسیم اما درصدد هستیم که کنترل را بر ایاب و ذهاب افرادی که به مسافرت می روند تشدید کنیم و اگر مورد مشکوکی را پیدا کنیم ۱۴ روز فرد را قرنطینه خواهیم کرد.

وی گفت: با نیروهای مسلح به جمع‌بندی رسیدیم که نیروهای مسلح در کنار ما باشند و در ایجاد فضا و تخت های بیمارستانی را برای موارد اورژانسی به ما کمک کند همچنین در ضدعفونی گرد سطح معابر نیازمند امکانات هستیم که نیروهای مسلح می توانند به ما یاری برساند و همچنین در زمینه کمک به نیروهای پزشکی و پرستاری کشور نیازمند کمک نیروهای مسلح هستیم

نمکی گفت: برای تمام دانشگاه های علوم پزشکی قرار شد با تشکیل کمیسیون سه نفره، بتوانند برای گرفتن نیروهای جدید و داوطلب اقدام کنند و خریدهای خود را انجام دهند.

وی افزود: این اختیار به ستاد استاد قرارگاه مقابله با کرونا با نظر استاندار محترم و مسؤولان دانشگاه علوم‌پزشکی داده خواهد شد تا به گونه ای عمل شود که تاخیر دو ساعته و کوتاه کردن زمان حضور کارمندان در محل کار مدنظر قرار گیرد به شرط اینکه خدمت‌رسانی به مردم مختل نشود، این موضوع ابلاغ خواهد شد.

نمکی افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند بیماری های قلبی دارند به سمت دورکاری سوق داده خواهد شد و با تشخیص پزشک معتمد دستگاه‌ها و سازمان‌ها دور کاری انجام دهند.

وی درباره تعطیلی مدارس گفت: تمام مدارس کشور از روز شنبه الی دو شنبه هفته آتی تعطیل خواهد بود و مدارس کشور باید از این موضوع تبعیت کنند و آموزش‌ها به صورت دورکاری ارائه خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: تعطیلی دانشگاه‌ها طی هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت، همچنین اساتید و کارمندان باید در این مدت در دانشگاه حضور داشته باشند.

به گفته نمکی، سامانه 4030 به شکل گسترده‌تر تکمیل شود و مردم دسترسی مناسب‌تری به این سیستم داشته باشند. زندانیان که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند پس از انجام معاینات لازم و اطمینان از بی‌خطر بودن در رابطه با انتقال بیماری می توانند از شرایط استفاده از مرخصی بهره مند شوند.

وزیر بهداشت گفت: کارخانجات تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده پس از تامین اقلام مورد نیاز دولت می‌ـوانند این اقلام را به داروخانه‌ها و بخش خصوصی توزیع کنند.

وی ادامه داد: امروز یک هواپیما شامل ماسک «ان 95» و لباس‌های مخصوص به کشور خواهد رسید. این موارد پس از تایید رئیس جمهور ابلاغ خواهند شد. برگزاری بازی‌های ورزشی و برگزاری اجتماعات طبق روال قبل انجام خواهد شد، مواردی مثل اعتکاف نیز برگزار نخواهد شد.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد