سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 84495
|
11:55 - 1398/12/16
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

تولید روزانه 20 تن مواد ضدعفونی کننده در اردبیل/ امنیت و سلامت مردم از همه چیز مهم است

تولید روزانه 20 تن مواد ضدعفونی کننده در اردبیل/ امنیت و سلامت مردم از همه چیز مهم است
استاندار اردبیل گفت: نباید با سهل انگاری و ندانم کاری عده ای زمینه بحران در استان فراهم شود و در تامین سلامتی و امنیت مردم با هیچ کس شوخی نداریم‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام در جلسه مسئولان کمیته های ستاد پیشگیری از کرونا، با بیان اینکه اقتصاد، دید و بازدید و سایر فرایض را می توان با کمی سخت کوشی به دست آورد اما سلامتی مردم با هیچ چیز قابل معاوضه نیست، اظهار داشت: نباید با سهل انگاری و ندانم کاری عده ای زمینه بحران در استان فراهم شود و در تامین سلامتی و امنیت مردم با هیچ کس شوخی نداریم‌.

وی افزود: گرچه عده زیادی با مشکل اقتصادی و معیشتی مواجه می شوند اما تحمل یک ماه در خانه ماندن بهتر از مواجه بحرانی سخت مثل ویروس کرونا است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مردم ما بهترین و فهیم ترین مردم است، افزود: اگر با مردم خوب صحبت کنیم قطعا این مردم قدرشناس امنیت و سلامت خانواده خود را به هر چیزی ترجیح می دهند و همکاری خوبی با عوامل پزشکی خواهند داشت.

وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تامین تخت و پذیرش بیماران مشکوک خبر داد و گفت: علاوه بر بیمارستان تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۳۵۰ تخت آماده با پرسنل جهت پذیرش بیماران دارد اما تلاش ما قبل از همه چیز پیشگیری مبتلا و آموزش شهروندان است.

اکبر بهنام جو اظهارکرد: شیب مبتلا به کرونا دراستان اردبیل نسبت به سایر استان ها ملایم است و باید در حفظ وضعیت موجود همه به صورت جهادی تلاش کنیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شهروندان باید بحث پیشگیری و آموزش انتقال ویروس کرونا را با حساسیت بیشتر و توجیه کامل جدی بگیرند، تصریح کرد: در آستانه سال جدید خرید و فروش اقلام غیر ضروری چندان اهمیت ندارد و مردم باید بدانند که سلامتی آنها بیش از همه چیز برای ما و نظام اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه نیروها و عوامل اجرایی و عملیاتی پای کار هستند، گفت: روزانه حدود ۲۰تن مواد ضد عفونی کننده و گندزدایی در استان تامین می شود و در اختیار شهرداری ها، عوامل سپاه، ارتش و مردم قرار می گیرد.

بهنام جو با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی از انتشار اخبار تنش زا خوداری‌ شود، گفت: هرگونه اطلاع رسانی از طریق دانشگاه علوم پزشکی و توسط رسانه های دارای مجوز و صدا و سیما انجام می شود.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد