سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 84517
|
19:19 - 1398/12/18
نسخه چاپی

توصیه نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برای مقابله با کرونا؛

مبادا به دید و بازدید عیدانه بروید / خواهش می کنم در خانه بمانید/ سفر به اردبیل را کنسل کنید

مبادا به دید و بازدید عیدانه بروید / خواهش می کنم در خانه بمانید/ سفر به اردبیل را کنسل کنید
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت:عید نزدیک است مبادا به دید وبازدید بروید این ویروس بدنبال میزبان است اما اگر دو هفته در خانه بمانیم قطعا سیر نزولی آن را خواهیم دید.

آیت الله سید حسن عاملی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با توصیه رعایت موازین بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ویروس کرونا به دنبال میزبان است و اگر میزبانی برای او پیدا شد نه تنها در این منطقه ماندگار می شود بلکه جهش نیز می یابد و اگر بدون میزبان باشد خطر رفع می شود.

وی افزود: میزبانی این ویروس با رفت آمد ها مهیا می شود اما اگر دو هفته در خانه بمانیم قطعا سیر نزولی آن را خواهیم دید و در این مدت مبتلایان مشخص می شوند؛ همانطور که دولت چین در شهر ووهان این کار را کرد و سیر نزولی آن  در حال سپری است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: عید نزدیک است مبادا به دید وبازدید بروید  و اصلا فلسفه صله رحم این نیست که برویم و درخانه کسی بنشینیم ،صله حم به معنای  دست گیری در سخت ها  است و هرچه رفت آمد ها در این برهه کمتر شود بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: هم استانی ها و کسانی که قصد سفر به استان دارند  از صمیم قلب از آنها التماس می کنم از سفر به استان اردبیل اجتناب کنند و متخصصان نیز بر این باور ند هر کس در محل زندگی خود بماند.

آیت الله عاملی ابراز داشت: استان اردبیل نسبت به سایر مناطق کشورمان آلودگی کمتری دارد اما اگر این رفت و آمد ها باشد طبیعی است این امار افزایش یافته و کنترل سخت شود.

وی گفت: من عزیزانی که در استانها دیگر قصد دیدن اقوام خود را دارند و یا کسانی که در شهر غریب زندگی می کنند را درک می کنم اما من بعنوان کارشناس دینی می گویم ماندن شما در محل زندگیتان بعنوان  یک عبادت بزرگ است.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد