سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 84543
|
10:19 - 1398/12/20
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

بحران جدی استان اردبیل را تهدید می کند / حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد

بحران جدی استان اردبیل را تهدید می کند / حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد
استاندار اردبیل گفت: مردم برای حفظ جان خود باید با مسئولان همکاری تنگاتنگی داشته باشند که حفظ جان آنها برای مسئولان در اولویت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام در جلسه اعضای شورای مرکزی سازمان نظام پزشکی استان اظهار کرد: اگر کادر پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با مردم شفاف و خوب صحبت کنند که از عواقب بحران ویروس کرونا باخبر شوند و برای حفظ جانشان هشدارها و توصیه های بهداشتی را جدی می گیرند.

وی با بیان اینکه مردم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند، افزود:بیشتر مردم با اعتمادی که به جامعه پزشکی دارند اگر با مردم شفاف و خوب صحبت شود قطعا به توصیه های پزشکی و بهداشتی نسبت به کنترل و پیشگیری کرونا تلاش خواهند کرد.

استاندار اردبیل  با تاکید بر اینکه مردم در خانه بمانند گفت: امنیت و سلامت مردم برای ما دراولویت قرار دارد و باید مردم کاملا لمس کنند با تمام توان در کنار آنها هستیم و نباید احساس ضعف و ناتوانی کنند.

بهنامجو اظهار کرد: مدارس استان تعطیل است و دانش آموزان و معلمان که بیشترین فراوانی را دارند باید نسبت به این تصمیم احساس مسولیت داشته باشند و در توجیه خانواده ها نیز تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در آینده بحران جدی استان را تهدید می کند گفت: باید در ثابت نگه داشتن شیب موجود تلاش شود و در موسم پیک نیز مراقبت های ویژه با تدبیر کادر درمانی در سطح استان انجام شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: طبق آمار ارایه شده نسبت فوتی ها در کشور ۲.۵درصد بوده است البته آمار هر روز استان نیز توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود.

بهنامجو افزود: از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و بسیج در بحث آموزش و پیشگیری بخصوص در بازار و اماکن عمومی جهت همراه سازی مردم استفاده می شود و در روستاها نیز باید از ظرفیت شوراها و دهیاران بهره مند شویم.

وی به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داخل استان اشاره کرد و گفت: خوشبخانه چند واحد تولیدی تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده مورد تایید بهداشت را شروع کرده اند و با تغییر خط تولید مایحتاج استان را تامین می کنند.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد