سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 84591
|
10:41 - 1398/12/24
نسخه چاپی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

سیستم درمانی و بیماران کرونایی را با خانه ماندن یاری کنیم

سیستم درمانی و بیماران کرونایی را با خانه ماندن یاری کنیم
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خانه ماندن، خطر ابتلا افراد سالم را کم می کند و باعث می شود تا سیستم درمانی بتواند بیماران بستری را بخوبی درمان کنند.

بهزاد داور نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: وضعیت کرونا در شمال کشور خوب نیست و مهمترين  عامل مرگ و میر هم وطنانمان، افزایش تصاعدی مبتلایان است.

وی افزود: از هر صد نفر مبتلا، حدود ۸۰ نفر بدون مشکل قابل رویتی، بهبود پیدا می کنند. از بیست نفر که بستری می شوند و تحت مراقبت  قرار می گیرند، یک تا دو نفر از دست می روند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خانه ماندن، خطر ابتلا افراد سالم را کم می کند. این امر باعث می شود تا سیستم درمانی بتواند بیماران بستری را بخوبی درمان نماید و از این ۲۰ نفر بستری، ۱۹ نفر را نجات دهد. یعنی در کل از صد مبتلا فقط یک نفر از دست برود.

وی تصریح کرد: اگر از خانه خارج شویم، احتمال ابتلا بعلت بالا رفتن مبتلایان، بشدت از هفته های قبل و حتی از دیروز هم بیشتر و جدی تر خواهد بود. در نتیجه، احتمال بالا رفتن تعداد بیمار در حدی که در بیمارستان تخت برای بستری نباشد، بسیار زیاد خواهد شد.

وی ابراز داشت: مفهوم این حرف این است، بیست نفر از صد نفر بیمار نیازمند بستری نخواهند توانست از امکانات درمان استفاده کنند، و فاجعه رخ خواهد داد و به این دلیل زجر آور، ممکن است تا نیمی از بیماران نیازمند بستری از دست بروند.

داورنیا گفت: پس از این حادثه تلخ و درد آور   یعنی مرگ بیمارانی که بعلت عدم امکان بستری ممکن است فوت کنند شرایط عمومی جامعه نیز بدتر خواهد شد پس تقاضامیکنم دیگر ازخانه مطلقاخارج نشوید، با هرکس که روبرو می شوید فرض را بر این بگیرید که او ممکن است ناقل بیماری باشد و خودش نداند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد