کد خبر: 84619
|
08:13 - 1398/12/26
نسخه چاپی

بازگشت کشت و صنعت به اردبیل به قیمت عبور از بهنامجو

 بازگشت کشت و صنعت به اردبیل به قیمت عبور از بهنامجو
استاندار اردبیل حامی سرسخت واگذاری بوده و عدول از آن را شکست سخت دانسته و یقینا آن را نخواهید تابید، می‌توان نتیجه گرفت که استان اردبیل برای بازگرداندن کشت و صنعت باید از بهنامجو عبور کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در روزهای کرونایی؛ بیگی نماینده تبریز و عضو هئیت تحقیق و تفحص از خصوصی سازی‌ها با مصاحبه‌ای بلند و بالا، زوایای مختلفی از واگذاری کشت و صنعت را گشود.

بیگی به صراحت ردپای جهانگیری در جلوگیری از ابطال این واگذاری را پیش کشید و نتیجه گیری کرد که: ژائله با لابی با معاون اول رئیس جمهور تلاش دارد تا تصمیم هیئت واگذاری مبنی بر درخواست بطلان معامله را متوقف کرده و عملاً سناریویی را به جریان بیاندازند تا با گذشت زمان این معامله نهایی شود.

 
 در حالیکه که مردم استان اردبیل چندان به نمایندگان فعلی در زمینه بازگردندان کشت و صنعت امیدوار نیستند و چشم به انتظار منتخبان مجلس آتی دارند که اکثر این منتخبین، عودت کشت و صنعت از جمله شعارهای انتخاباتی‌شان بوده است و فیروز احمدی به عنوان پدر معنوی جریان منتخب، تاکنون خود را به عنوان یکی از مخالفان سرسخت واگذاری نشان داده است ولی وضعیت به نحوی است که فعلا تنها نماینده تبریز علیه همشهری خود که برنده مزایده است قدم  می‌بردارد.

بیگی با استناد به نامه‌های مختلف مدعی است که بهنامجو که معتقد به عدم اهلیت برنده اول بوده، تاکنون سندی برای سهامداری فردی بنام صرافان در فروشگاه رفاه ارایه نکرده است و بیان می‌کند قیمت کارشناسی در زمان مزایده به روز رسانی نشده و کمتر از قیمت واقعی است که نرخ ارز در زمان انجام مزایده ۴ برابر شده و در نهایت بیگی به ورود هئیت داوری جهت ابطال اشاره می‌کند‌. وی براساس یک نامه مرکز نظارتی، شرکت خریدار فعلی را داری بدهی معوق بانکی معرفی می‌کند و از پیگیری شکواییه دادستان دیوان محاسبات از نحوه واگذاری خبر می‌دهد. نماینده تبریز اما در نهایت می‌گوید در ادامه روند رسیدگی به این پرونده، با نفوذ جهانگیری، شاهد ممانعت از ابطال واگذاری است.

 آنچه که واضح است بهنامجو در استان اردبیل حامی اصلی واگذاری کشت و صنعت بوده و ابطال چندان به مذاق وی سازگار نیست و بزرگترین عملکردش را زیر سوال می‌برد. این نقش بهنامجو مشابه همان نقشی که جهانگیری در تهران بر عهده گرفته است. فضای استان نیز در یک سال گذشته به نحوی بوده است که اکثر مخالفان واگذاری به نحوی به سکوت فرو رفته‌اند. برخی‌ها شامل جذب کار در کشت و صنعت شده‌اند، فعالان رسانه و خبرنگاران راغب به  همکاری رسانه‌ای با مجموعه شده‌اند و حرمت نون و نمک ژائله را نگه می دارند و برخی منتقدان نیز اسیر شکایات در راهروهای دادگاه‌ها بوده‌اند و فاقد انگیزه و روحیه برای مطالبه‌گری شده‌اند. عشایر هم زمین‌هایی از کشت و صنعت به دست خواهند آورد که قبلا آرزویی بیش نبود و نشریات کشوری در حال بازتاب اقدامات مدیریت جدید در توسعه کشت و صنعت هستند. در حقیقت رسانه‌های‌ نیازمند در خدمت مدیریت جدید قرار گرفته‌اند.

می‌توان نتیجه گرفت که استان اردبیل برای بازگرداندن کشت و صنعت باید از بهنامجو عبور کند. بهنامجو حامی سرسخت واگذاری بوده و عدول از آن را شکست سخت دانسته و یقینا آن را نخواهید تابید. پس منتخبان آتی استان بهتر می دانند اگر می‌خواهند افتخار عودت کشت و صنعت بنام آنها رقم بخورد در گام نخست باید از بهنامجو بگذرند تا چیدمان ژائله، بهنامجو و جهانگیری را از هم جدا‌ کنند و برهم بریزند.

بزودی و در هیاهوی کرونا محتمل است قرارداد کشت و صنعت نهایی شود و این سوال بزرگی است که چه کسی می‌تواند ناجی عودت کشت و صنعت ‌شود. آیا منتخبان آتی نیز مانند نمایندگان فعلی سیاست سکوت پیش خواهند گرفت؟

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد