سرویس: اردبیل
کد خبر: 84630
|
11:22 - 1398/12/27
نسخه چاپی

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل:

آتش بازی چهارشنبه آخر سال، بحران کرونا را شعله ورتر می کند+فیلم

آتش بازی چهارشنبه آخر سال، بحران کرونا را شعله ورتر می کند+فیلم
محمد غریبانی رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل به حوادث ناشی از مراسمات چهارشنبه آخرسال اشاره کرد و گفت: مردم از اجرای مراسمات حادثه برانگیز خوددداری کنند چراکه بحران کرونا ویروس خود به اندازه کافی حیات مرد را به خطر انداخته است.

مجید محمد غریبانی رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به یادآوری حوادث های مراسم چهارشنبه آخر سال و آسیب های ناشی از فعالیت های خطرناک جوانان در این روز  پرداخت گفت: امسال با توجه به بحران کرونا ویروس که امنیت و حیات مردم را به خطر انداخته است نباید با اجرای برنامه های آسیب زا که امنیت جانی و روحی مردم را با خطر مواجه می کند، به مشکلات کنونی استان افزود.

وی با بیان اینکه امکانات محدود ما همه متوجه مبارزه با کرونا است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های بدور از شان مردم ایران، همچون ترقه بازی و انفجار بمب نه تنها در این وضعیت موجب شادی و نشاط نمی شود بلکه بر انبوه مشکلات کنونی جامعه و آلام مردم نیز می افزاید.

غریبانی در ادامه سخنان خود به تشریح آمار حوادث چهارشنبه آخر سال در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته در مجموع  174 نفر در  حوادث چهارشنبه اخرسال در اردبیل دچار سانحه شدند که از این تعداد 22 نفر با اثار سوختگی شدید در بیمارستان بستری شدند.

وی با بیان اینکه اغلب سوختگی ها در اردبیل از ناحیه دست و پا و صورت بود، گفت:بیشترین آسیب در ناحیه چشم بود.

 رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل به حوادث سالجاری تا این لحظه نیز اشاره کرد و گفت:متاسفانه امسال نیز علی رغم توصیه های اکید 3 نفر در حاشیه شهر اردبیل بر اثر انفجار بمب دست ساز دچار آسیب جدی شدند که هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا هستند.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید در شرایط فعلی بیشتر مواظب فرزندان خود باشند، گفت: اگر مردم قصد اجرای برنامه چهارشنبه آخر سال را دارند، آن را داخل منزل انجام دهند و از بیرون رفتن کودکان و نوجوانان خود جلوگیری کنند چراکه وجود بیماری کرونا در استان خود به اندازه کافی برای جامعه ما ایجاد مشکل کرده است و امکانات مجموعه درمانی استان برای مقابله با این ویروش به گرفته شده  و کفاف درمان سایر مشکلات را که می توان براحتی از وقوع آن جلوگیری کرد را نمی دهد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد