سرویس: سبلان ما
کد خبر: 84716
|
07:57 - 1399/01/03
نسخه چاپی

روایت یک ایثارگر پارس آبادی از عملیات فتح المبین:

مسئولین از تجربیات عملیات فتح المبین در فتح کلید های پیشرفت و جهش در تولید غفلت نکنند

مسئولین از تجربیات عملیات فتح المبین در فتح کلید های پیشرفت و جهش در تولید غفلت نکنند
دلیر رزمنده پارس آبادی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه تجربیات عملیات فتح المبین در فتح کلید های پیشرفت و جهش در تولید کارگشا است گفت: اگر ارزش ها و تفکری که در دوران دفاع مقدس حاکم بود به فضای جامعه امروز منتقل شود بی شک جامعه ما سریع تر به توفیقات روز افزون دست خواهد یافت.

عسگر دلیر ایثارگر و رزمنده هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به بیان خاطراتس از ذوران دفاع مقدس پرداخت و گفت:عملیات فتح المبین در فروردین سال ۶۱ پس از هفت روز جنگ با پیروزی قاطع نیروهای ایرانی و عقب‌نشینی ارتش عراق به پایان رسید.

وی به تشریح عرصه جغرافیایی منطقه عملیاتی پرداخت و گفت: دشمن، منطقه ي عمليات را تحت تصرف خودش داشت، اين منطقه از شمال محدود مي‌شد به ارتفاعات سپتون و مي‌کشيد به طرف ارتفاعات شمال عين خوش به نام ممله . ممله يکي از ارتفاعات مرتفع آنجاست. از طرف مشرق و اطراف شوش، پشت رودخانه کرخه بوديم.از طرف جنوب مي‌خورد به صحرا و دشت ني‌خزر تا تنگ رقابيه و ارتفاعات ميشداغ. اين حدود منطقه عمليات ما بود. برآورد ما روي 2000 کيلومتر مربع بود. يعني وسيع‌ترين منطقه ي عمليات را تا آن موقع پيش‌بيني کرده بوديم.
 
این یادگار دوران دفاع مقدس در وصف منطقه فتح المبین با بیان اینکه منطقه فتح المبین قطعه ای از بهشت است، خاطرنشان کرد: این شعار نیست بلکه شهود حقیقی است که فزرندان عزیز این مردم به آن عامل بودند. فرزندان عزیز این مردم با اتکا و اعتماد به خداوند متعال و با اعتقاد قلبی و راسخ در این منطقه عملیاتی حضور پیدا کردند چراکه به خداوند متعال اعتماد و اطمینان داشتند که هرآنچه بخواهند به آنان خواهد داد.
 
وی گفت: ما سال به سال به مناطق عملیاتی می رویم تا خودمان را اندازه بگیریم و به تعبیری متر کنیم با مقیاس و میزانی که شهدا از خودشان به جا گذاشتند تا متوجه شویم که چقدر نزدیک و یا چقدر دوری نسبت به آرمان های شهدا داریم.
 
دلیر خاطرنشان کرد: اگر ارزش ها و تفکری که در آن ایام حاکم بود به فضای  جامعه امروز منتقل شود بی شک جامعه ما توفیقات روز افزون خود را سریعتر خواهد یافت.
 
خبرنگار: رضا اصلانی

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد