سرویس: پارس آباد
کد خبر: 84806
|
13:21 - 1399/01/14
نسخه چاپی

یادداشت روز؛

سناریوی جدید ترامپ برای فرار از بحران

سناریوی جدید ترامپ برای فرار از بحران
اقدامات تنش زا ایالات متحده امریکا در عراق و اینکه اقدام نظامی علیه گروه های مقاومت و نیروهای حشد الشعبی که امریکایی ها از ان سخن می گویند کاملا برنامه ریزی شده برای برون رفت ایالات متحده امریکا از باتلاق عراق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آرمان سعیدی کارشناس مسائل سیاسی پارس آباد در یادداشت خود به بررسی تحولات اخیرمنطقه و شایعات در این خصوص در فضای مجازی پرداخت و نوشت: تحرکات اخیر نشان می دهد که ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال ایجاد تنش جدید در منطقه است، چراکه انتخابات نزدیک است و وی که در خطر قرار دارد می خاهد با جوسازی دوباره اعتماد ها به سمت خود جلب کرده  و بار دیگر در صندلی قدرت آمریکا تکیه بزند.

اقدامات تنش زا ایالات متحده امریکا در عراق و اینکه اقدام نظامی علیه گروه های مقاومت و نیروهای حشد الشعبی که امریکایی ها از ان سخن می گویند کاملا برنامه ریزی شده برای برون رفت ایالات متحده امریکا از باتلاق عراق است در حالیکه امریکایی ها با اقدامات تنش زای خود در خاک عراق نیروهای حشد الشعبی روا تهدید به هدف قرار دادن می کنند، اما اقدامی جدی تر صورت نمی دهند و این سبک ترامپ در عقب نشینی نیروهای امریکایی از بغداد نیز محسوب می شود یعنی ترامپ در عین قدرت می خواهد به جامعه جهانی و متحدان عربی خاورمیانه ای خود،با سرپوش گذاشتن روی قدرت منفعل یافته و از دست رفته خود عقب نشینی کند.

 ترامپ در یک نشست خبری گفته بود اطلاعات دقیقی به دست او رسیده که گروه های طرفدار ایران در عراق در حال تدارک حمله ای علیه آمریکا بوده‌اند، که او ایران را مسئول آن اقدام می‌داند.

اکنون محمدجواد ظریف در صفحه توئیتر خود در یادداشتی خطاب به دونالد ترامپ از او خواست که فریب آتش‌افروزان را نخورد.

وزیر خارجه ایران به آمریکا هشدار داد که کشورش "دوستانی دارد" و "برخلاف آمریکا که به طور مخفیانه دروغ گفته، تقلب کرده و ترور می‌کند، ایران فقط آشکارا، اقداماتی دفاعی دارد".

چندی پیش نیز انصارالله اقدام به شلیک دو موشک به طرف عربستان سعودی کرد که این اقدام انصارالله در اقدامی متقابل در مقابل نقض حریم هوایی از سوی سعودی ها بود و که درصدد بودند، اقدامات نظامی امریکا علیه گروه های مقاومت در منطقه و علی الخصوص حشد الشعبی عراق  را کنترل کنند.
 انصارالله با این اقدام، قدرت خود را به امریکا نمایان کرد که گروه های مقاومت در منطقه اگر مورد هدف قرار بگیرند بی پاسخ نخواهند گذاشت.
 
از سویی دیگر نیز فدریکا ویلسون نماینده حزب جمهوری خواه مجلس امریکا در پانزده بهمن سال گذشته اظهار کرده بود که ترامپ بدنبال اغاز جنگ است و با تحریم و ترور سردار سلیمانی بدنبال اغاز جنگ هست چون هیچ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در زمان جنگ انتخابات رو نباخته است،این اظهارات خانم فدریکا ویلسون بالطبع می تواند این را نشان دهد که امریکا مستقیما وارد درگیری با ایران نخواهد شد و هدف امریکا  تنها هدف قرار دادن نیروهای تحت حمایت ایران است.
 
امریکا در حال حاضر بدون ناتو و متحدان عربی خاورمیانه ای خود، پازل را خودش می خواهد کامل کند اما پازل کامل نشده و برنده محاسبات و استراتژی قدرت، گروه های مقاومت شدند و به همین دلیل امریکا به نظر می رسد دست خالی خاورمیانه و عراق را ترک خواهد کرد و بدنبال سناریویی جدید است تا با سرپوش گذاشتن روی شکست های خود  و حفظ هژمونی خود در منطقه به هدف خود برسد.
 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد