کد خبر: 84815
|
11:35 - 1399/01/15
نسخه چاپی

کارشناس هواشناسی اردبیل:

سه موج برف و سرما تا پایان فروردین در انتظار اربیل است

 سه موج برف و سرما تا پایان فروردین در انتظار اربیل است
مسعود وسیله گفت: نقشه های سینوپتیک نشان میدهند تا پایان فروردین طی سه نوبت ؛ هوای برفی و سرد بر اردبیل و پهنه هایی از شمالغرب و بلندیهای حاشیهء خزر حاکم میشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،مسعود وسیله کارشناس هواشناسی در پیش بینی وضعیت جوی استان در روزهای آینده با بیان اینکه پیرو پیش آگاهی قبل ؛ موج اول از عصر ۱۸ فروردین فعالیت خود را از نوار شمالی اردبیل و آذربایجان با باد سرد ؛ تراکم مه و ابر ؛ ریزش باران و برف آغاز میکند، اظهار داشت:  ناپایداری رفته رفته بر جنوب این نقاط کشیده و از سپیده دم سه شنبه با نفوذ خطوط کانتوری ۱۰۳۸ هکتوپاسکالی بر شدت سرما و بارش افزوده میشود‌. اوج بارش برف تا سحرگاه چهارشنبه و ارتفاع آن در نقاطی از اردبیل حدود ۴۵ سانتیمتر است.

وی افزود: سرمای این جبههء قدرتمند بسیار زیاد است به گونه ای که بیشینهء دما در زمان حاکمیت سیستم تا منفی ۸ درجهء سلسیوس پایین میرود. با گذر تراز ناپایدار سیستم از فراز منطقه به خاطر نفوذ هوای سنگین پشت آن و صافی نسبی آسمان دما در بعضی ایستگاههای شمالغرب تا منفی ۱۴ کاهش می یابد.

وسیله تصریح کرد: از امروز تا پایان فروردین شمالغرب ؛ کرانهء خزر و نقاطی از البرز مرکزی پذیرای ناوه ها و سیکلونهای چرخندی متعدد و بارش خواهند بود. در بعضی نقاط یاد شده ازجمله اردبیل ناپایداری ها شدید و پردامنه انتظار میروند به گونه ای که برآورد میشود نیمی از میانگین بارش سالانه منطقه طی این بازه ببارد. میانگین سالانه بارندگی اردبیل ۳۵۰ میلیمتر است. بارش اردبیل در سه نوبت ۱۸ تا ۲۰ ؛ ۲۲ تا ۲۴ و ۲۵ تا ۲۶ فروردین به شکل برف و در دیگر روزها باران انتظار میرود‌.
 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد