سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 84829
|
09:51 - 1399/01/16
نسخه چاپی

متخصص بیماری های داخلی:

توصیه های پزشکی در روزهای کرونایی/سیستم ایمنی خود را افزایش دهید

 توصیه های پزشکی در روزهای کرونایی/سیستم ایمنی خود را افزایش دهید
فکری متخصص بیماری های داخلی گفت: در روزهای کرونایی، علاوه بر رعایت موارد بهداشتی باید سطح ایمنی خود را افزایش دهیم تا بتوانیم در برابر ویروس کرونا مقاوم باشیم.

حسین فکری فکری متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با بیان اینکه مردم در روزهای کرونایی توصیه های پزشکی را جدی بگیرند، اظهار داشت: علاوه بر رعایت موارد بهداشتی، باید سطح ایمنی خود را افزایش دهیم تا بتوانیم در برابر ویروس کرونا مقاوم باشیم.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا ایجاد مشکل کرده است، افزود: این بیماری علاوه بر مشکل بهداشتی، یک مشکل اجتماعی نیز برای مردم ایجاد کرده است.

متخصص بیماری های داخلی سرفه خشک، گلودرد، تب و تنگی نفس را از علائم این بیماری عنوان کرد و گفت: درمان قطعی برای این بیماری شناخته نشده است، ولی درمان کمکی و حمایتی بر حسب شرح حال و سی تی اسکن بیمار انجام می‌شود.

فکری اظهار کرد: علاوه بر رعایت موارد بهداشتی، باید سطح ایمنی خود را افزایش دهیم تا بتوانیم در برابر این ویروس مقاوم باشیم؛سی تی اسکن ممکن است در مراحل اولیه درگیری را نشان ندهد ولی در روزهای بعد این درگیری را نشان دهد.

وی تصریح کرد: در بیماران زمینه‌ای و پرخطر که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، اگر مشکوک به بیماری کرونا شویم، فرد بیمار حتی در صورت نداشتن تب، اگر اکسیژن خونش زیر ۹۳ درصد بود، باید در بیمارستان بستری شود.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد