سرویس: رسانه
کد خبر: 84853
|
16:23 - 1399/01/18
نسخه چاپی

استاندار اردبیل :

بانک ها پیشرو تکریم سرمایه گذاران برای جهش تولید باشند

 بانک ها پیشرو تکریم سرمایه گذاران برای جهش تولید باشند
استاندار اردبیل گفت: بانک ها با تکریم سرمایه گذاران در رفع موانع تولید و سرمایه گذاری پیشرو در رونق و جهش تولید در استان باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو ظهر امروز  در نشست با مدیران بانک های استان تصریح کرد: بروکراسی اداری و روند تکمیل پرونده های پرداخت تسهیلات در بخش تولید و اشتغال باید به حداقل برسد.

وی بیان کرد: بانک ها باید با تسهیل در روند ارائه خدمات بانکی به مردم و خصوصا سرمایه گذاران ، روحیه تلاش و تولید را در استان ارتقا دهند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بانک ها می توانند پرونده های واحدهای تولیدی دارای مشکل را بررسی و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح کنند.

بهنام جو افزود:بانک ها نقش مهمی در جهش تولید در استان دارند و می توانند با گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و تسهیل در روند پرداخت سرمایه در گردش در رونق اقتصادی استان موثر باشند.

وی گفت:  همه بانک های استان بر اساس سهمیه بندی انجام گرفته در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی برای مشارکت در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند و امید می رود نسبت به سال گذشته بیشتر تلاش کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت پیش آمده بر اثر شیوع کرونا در استان ، اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در بانک ها را ضروری دانست و بر دقت در اجرای این پروتکل ها تاکید کرد.

  وی افزود: بانک ها به دلیل حضور مردم و کارمندان و خصوصا نقل و انتقال پول می توانند منبع انتشار ویروس باشند که باید اقدامات بهداشتی و کنترلی لازم برای حفظ سلامتی مردم و کارکنان بانک ها انجام شود.

بهنام جو با اشاره به مصوبه کشوری در خصوص فعالیت یک سوم شعبه های بانک ها گفت: در داخل استان بانک ها در صورت ازدحام جمعیت می توانند فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی از مردم خواست در صورت امکان از جابجایی پول نقد خودداری و از کارت بانکی استفاده کنند ، چون پول نقد نقش مهمی در انتقال ویروس دارد.

وی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی که بدهی بانکی دارند ، بدهی  ماه های اسفند ، فروردین و اردیبهشت این واحدها عقب انداخته شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بانک ها اخذ بدهی سه ماهه این واحدها را به عقب انداخته اند ، از تصویب 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور برای واحدهای تولیدی که از تعطیلی ناشی از شیوع کرونا متضرر شده اند ، پرداخت می شود.

وی ادامه داد : سهم استان اردبیل نیز از این تسهیلات ارزان قیمت به زودی اعلام و واحدهای تولیدی استان که در این خصوص متضرر شده بودند ، از این تسهیلات بهره مند می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر اصلاح فرایندها در بانک ها با توجه به وضعیت پیش امده ، خواستار کم شدن زمان پذیرش و روند تکمیل پرونده برای پرداخت تسهیلات شد.

ارژنگ عزیزی افزود: بانک ها باید دستورالعمل های لازم در خصوص کرونه را در زمان کمتری اجرایی کنند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد