سرویس: اردبیل
کد خبر: 84861
|
13:58 - 1399/01/19
نسخه چاپی

بیانیه بسیج هنرمندان اردبیل به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛

احیای ارزش‌های اسلام، هنر واقعی هنرمندان انقلابی در خط مقدم جنگ نرم است

احیای ارزش‌های اسلام، هنر واقعی هنرمندان انقلابی در خط مقدم جنگ نرم است
سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اعلام داشت: هنرمندان بسیجی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی، با به تصویر کشیدن آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، معارف حقیقی را در ذهن‌ها، راسخ و ماندگار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی اعلام داشت:  هنرمندان بسیجی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی، با به تصویر کشیدن آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، معارف حقیقی را در ذهن‌ها، راسخ و ماندگار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: انسان محصول هنر آفرینی خداوند است. همو که هرچه خلق کرده به هنرمندی تمام آفریده. به هر سوی که می‌نگریم پرتویی از آفتاب هنر را می‌بینیم که در دیدگان‌مان جای گرفته است. خداوند پیامبرانش را برای ابلاغ کلمه حق از میان بهترین انسان‌ها برگزید و کمال اخلاقی را به آنها آموخت و ایشان مشعل فروزان هدایت انسان‌ها را بر دست گرفته، حق جویان را به راه سعادت و رستگاری رهنمون شدند. اسلام عزیز چه هنرمندانه توانست طریق صلاح و نجات را برای مردمان بنمایاند و پیامبر اسلام(ص) اسوه ای حسنه برای تمام بشریت در تمام اعصار گشت و سلسله اهل بیت(ع) بهترین هنرها را که شهادت در راه خدا بود؛ انتخاب کردند. 
 
سید اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی در بحبوحه دفاع مقدس به ندای پیر فرزانه، امام امت و نایب بر حق امام زمان(عج) لبیک گفت و در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل حاضر شد و به ثبت و ضبط هنرمندانه رشادت‌ها و حماسه‌های جوانان و رزمندگان پرداخت. او هنرمردان جلوه های بی بدیل خلیفه الله و افلاکیان خاکی را به تصویر کشید و عاشقانه و مشتاقانه خود نیز در این راه پر کشید. یادش گرامی باد. 
 
امروز هنرمندان بسیجی درخط مقدم جنگ نرم دشمن قرار دارند. هنرمند بسیجی بر خود وظیفه می‌داند هنر خویش را برای احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و اجرای فرامین رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به کار بندد و در گام دوم انقلاب، دوشادوش ملت شریف ایران اسلامی تکلیف خویش را به نیکویی ادا نماید. به تعبیر رهبر معظم انقلاب «شک نباید کرد که انقلاب به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آنجا که باید حامل مفاهیمی نو و قهراً  ناآشنا باشد و از آنجا  که باید با همه معارضه‌ها و خصومت‌هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست، در گیر شود و از آنجا که باید معارف نوین را در ذهن‌ها راسخ وماندگار سازد، ناگزیر باید هنری ممتاز و فاخر و پیشرو باشد.»
 
سازمان بسیج هنرمندان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد سراسر نور و رحمت قطب عالم امکان، حضرت امام عصر(عج) و ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی و همه هنرمندان شهید از تلاش‌ها و مساعی همه هنرمندان استان اردبیل به خصوص هنرمندان بسیجی در یک‌سال گذشته قدردانی می‌نماید. یقینا حضور انقلابی هنرمندان عزیز در عرصه‌های مختلف و رویدادهای مهم کشور و هم‌چنین تولید و عرضه آثار فاخر هنری در سال گذشته نوید بخش آن است که هنرمند متعهد بسیجی در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام امت عظیم الشان(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، پیشگام است.
 
سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با تبریک روز قشر بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب اسلامی به همه هنرمندان عزیز استان، اعلام می‌دارد آماده حمایت از آثار هنرمندان تلاشگر در ترویج هنر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین در ارتباط با مبارزه جهادگونه مدافعان سلامت و جهادگران عرصه بهداشت عمومی است. ان‌شاءالله بتوانیم در فرصتی مناسب آثار تولیدی هنرمندان بسیجی در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا را منتشر و به مردم صبور و مقام ایران عرضه نماییم.
 
 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد