سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 84873
|
16:43 - 1399/01/20
نسخه چاپی

منتخب مردم مشگین شهر:

مناطق آزاد باید در مجلس یازدهم باز مهندسی شود

 مناطق آزاد باید در مجلس یازدهم باز مهندسی شود
منتخب مردم مشگین شهر گفت: متاسفانه مناطق آزاد از مسیر و هدف منحر شده و مجلس یازدهم باید از صفر تا صد آن را باز مهندسی و تاثیر آن در اقتصاد کشور را بررسی کند.

محمود عباس زاده مشگینی در گفتگو باخبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت: مناطق آزاد از اوایل دهه هفتاد در کشور مطرح و قانون آن تصویب شد که چند هدف از جمله کمک به تولید،ایجاد اشتغال و تحرک اقتصاد به ویژه در مناطق محروم با تسهیلات که به این مناطق تزریق می شد تولید و اشتغال در مناطق مرزی و محروم شکل بگیرد.

وی افزود: متاسفانه این کار  با توجه به اینکه قانون درست اجرا نشد و بعدا با فشارهای سیاسی این مناطق بیش از حد شکل گرفت و اصولا به این مناطق به صورت محدود برای مناطقی که مستعد توسعه نیستند باید ایجاد می شد و تسهیلات  معافیت ها مالیاتی و بروکراسی ها اداری حذف میشد  اما این اتفاق نیافتاد.

منتخب مردم مشگین شهر گفت: این مناطق قرار بود به بارانداز صادرات تبدیل شود درحالی که هم اکنون  محمل واردات شده است و متاسفانه سوء استفاده های زیادی در این مناطق و یا به نام این مناطق شکل گرفت .

وی تصریح : عمدتا این مناطق بدون مطالعه کارشناسی و بدون توجیه اقتصادی و بعضا با فشار سیاسی به ویژه در خود مجلس تکثیر شده و برخی به نام منطقه ازاد مجوز گرفته و در بیرون کار صادرات انجام دادند.

وی ابراز داشت: متاسفانه کار از مسیر و هدف منحرف شده و مجلس از صفر تا صد این مناطق  باز مهندسی و تاثیر ان در اقتصاد کشور را بررسی کند.

عباس زاده گفت: باز مهندسی ساز و کار ها مناطق آزاد باید برمبنای اطلاعات درست انجام شود اصولا در تشکیل مناطق رقابت سیاسی شکل گرفته و منطق اقتصادی نبوده ؛گردش مالی این مناطق بیش از یک وزرات خانه است و فقط یک مکانی دست زیر نظر ریاست جمهوری ایجاد کردیم با اختیارات محدود که لزوم بازنگری دارد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد