سرویس: اردبیل
کد خبر: 84880
|
18:12 - 1399/01/20
نسخه چاپی

عضو شورای اندیشه ورز بسیج هنرمندان اردبیل:

جهش در تولیدات هنری، نیازمند حمایت از هنرمندان جوان و خلاق است

جهش در تولیدات هنری، نیازمند حمایت از هنرمندان جوان و خلاق است
رسولی عضو شورای اندیشه ورز بسیج هنرمندان اردبیل با بیان اینکه جهش در تولیدات هنری، نیازمند حمایت از هنرمندان جوان و خلاق است از نمایش افلاکیان خاکی به عنوان سرآمد برنامه های بسیج هنرمندان در استان نام برد و گفت: جمع‌آوری و حمایت‌ از آثار ابتکاری و خلاقانه جوانان قطعا باعث رشد فرهنگ و هنر استان خواهد شد.

حاتم رسولی عضو شورای اندیشه ورز بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ما به تشریح فعالیت های بسیج هنرمندان در استان اردبیل پرداخت و گفت: بسیج هنرمندان تشکلی است که با حضور جمع کثیری از هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این تشکل از ظرفیت مردمی بودن بسیج برای ایفای نقش خطیر خویش بهره می برد، گفت: این قشر با استفاده از حضور هنرمندان متعهد توانسته است  گام‌هایی جدی در زمینه تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ترویج سبک زندگی اسلامی بردارد.

رسولی به فضای هنری موجود در کشور اشاره کرد و گفت: بسیجیان هنرمند که فضای فرهنگی و هنری استان و کشور را به خوبی می‌شناسند؛ توانسته‌اند در مقاطع حساس نقش آفرینی کرده و آثار متناسب با اهداف و رسالتهای سازمان را تولید و به مردم فهیم استان عرضه کنند.

این فعال فرهنگی و هنری استان اردبیل با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان استان پیشگام حمایت از تولید آثار هنرمندان متعهد استان است. گفت: هنرمندان دلسوز و ارزش‌مدار استان، همواره در تلاشند تا فضای هنری و فرهنگی استان را با تولید و عرضه آثار فاخر هنری پربار کنند.

وی در ادامه سخنان خود به خلق آثار متعهدانه توسط هنرمندان بسیجی اشاره کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان بسیجی در راستای سبک زندگی اسلامی و سیره ائمه و بزرگان آثار خود را خلق نموده‌اند و همچنین در آثار هنری خود نسبت به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد، طلاق که در اثر بی‌توجهی به ارزش‌ها در جامعه شاهد آن هستیم، بی تفاوت نیستند.

عضو شورای اندیشه ورز بسیج هنرمندان استان اردبیل از شبکه‌سازی و ایجاد تعامل هرچه بیشتر بین هنرمندان در سراسر استان بعنوان یکی از محوری ترین برنامه های بسیج هنرمندان نام برد و گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف هنری مانند جشنواره ها، نشستهای تخصصی، کارگاههای و دوره های متخلف آموزشی و امثالهم از جمله فعالیتهایی است که بسیج هنرمندان به آن اهتمام ویژه دارد.

وی گفت: توجه به هنر بومی در تولید و انتشار آثار مختلف هنری مانند شعر، داستان، موسیقی، فیلم، نمایش و برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، عکس و خوشنویسی از جمله  رسالتهای سازمان بسیج هنرمندان است که در ایام و مناسبتهای ملی و دینی هنرمندان بسیجی در میدان تولید و عرضه آثار هنری به ایفای وظیفه می‌پردازند که از آن جمله می‌توان به اجرای نمایش افلاکیان خاکی اشاره  کرد که با حضور قریب به یک صد نفر از هنرمندان و هنروران استان در ایام هفته دفاع مقدس در سال‌های اخیر انجام می‌شود. این نمایش، نمونه‌ای کوچک از صدها برنامه و فعالیتی است که در هنرمندان در سازمان بسیج هنرمندان و کانونهای بسیج هنرمندان شهرستانها در حال برگزاری و اجرای آن هستند.

رسولی در ادامه سخنان خود به نقش بی بدیل هنرمندان پیشکسوت در هدایت و تربیت هنرمندان جوان اشاره کرد و گفت: تکریم و تعظیم پیشکسوتان هنر از جمله برنامه‌هایی است که هنرمندان بسیجی استان به آن همت می‌گمارند و با حضور در منازل این بزرگواران از خدمات و تلاش‌های آنها قدردانی می شود..

وی با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان با درک اینکه هنرمندان جوان و نوجوان بسیاری در قالب تشکل‌های مردمی در مساجد، پایگاه‌ها، مدارس و دانشگاه ها مشغول فعالیت هستند خاطرنشان کرد: در سال جاری نسبت به شناسایی و همکاری با آنها اقدام خواهد شد.

وی حمایت از ایده‌های خلاقانه هنرمندان استان را از جمله رویکرد های جدید بسیج هنرمندان در سال جهش تولید نام برد و گفت: جمع‌آوری و حمایت‌ از آثار ابتکاری و خلاقانه قطعا باعث رشد فرهنگ و هنر استان خواهد شد.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد