کد خبر: 85038
|
09:38 - 1399/02/03
نسخه چاپی

یادداشت؛

ما منتظر کسی نمانده ایم

ما منتظر کسی نمانده ایم
بدون شک، بزرگترین دستاورد عمومی انقلاب اسلامی برای ملت ایران، خودباوری است. مهمترین ویژگی این دستاورد، امکان استمرار آن در نسل هایی است که نه دوره قبل از انقلاب و نه دوران انقلاب را دیده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بدون شک، بزرگترین دستاورد عمومی انقلاب اسلامی برای ملت ایران، خودباوری است. مهمترین ویژگی این دستاورد، امکان استمرار آن در نسل هایی است که نه دوره قبل از انقلاب و نه دوران انقلاب را دیده اند. وقتی نسل جدید و جوان با وجود گذشت چند دهه از عمر انقلاب، با مطالعه تاریخ و تطبیق آن با واقعیت های آن روز دنیا و وضعیت فعلی کشور و دیگر ممالک، ملاحظه می کنند که ایران استبداد زاده  تاریخی که تحت ولایت استعمار و استکبار خارجی زیست دایم داشته ولی با اتکای به ایمان الهی و اراده عمومی مردمی می تواند  استبداد و استعمار را کنار زده و مسیری متفاوت برگزیند، و در طول حیات چهل ساله خود، بدون سرسپردگی به قدرت های غربی و شرقی، با استمرار در مسیر رو به جلو و الهام بخش سایر ملت ها به پیشرفت های بی سابقه ای دست یافته است، بدون اینکه تجربه مشابهی از حکومت دینی با شکل جمهوری در دنیای معاصر وجود داشته باشد، خودباوری در او تقویت شده و نضج می گیرد.

سابقه تاریخی استکبار در کشور و استعمار منابع و غارت داشته ها، موجب شده است ایرانی، استکبار ستیز زاده شود و در طول زندگی اش با مشاهده رفتار غرب این روحیه در او تقویت می شود. خودباوری نیز در نسل جدید، تولدیی این چنین دارد و در ادامه فرد دارای اعتماد به نفس وقتی در کسوت متخصص قرار می گیرد خود به منشای تقویت خودباوری در دیگران و نسل های بعدی تبدیل می شود.


اهمیت استکبار ستیزی و خودباوری در نزد ایرانیان را باید در رفتارهای غرب جستجو کرد. آنها با هر دوی این روحیه رفتار مشابهی داشته اند یعنی تلاش برای از بین بردن روحیه استکبار ستیزی و نابودی روحیه خودباوری. برای این، غرب و آمریکا هزینه های بالایی صرف کرده و می کنند و عرصه جنگ سخت و جنگ نرم هر دو در این راستا طراحی شده و پیش می ررود.

با این مقدمه و با نگاهی به مشکلات ناشی از استبداد و انفعال قاجاری و پهلوی و استقرار دولت های استکباری در آن دوران و سپس تحمیل جنگ هشت ساله از سوی آن ها، خودباوری باعث شد کشور برای حل مشکلات خود هرگز منتظر دولت های دیگر نباشد و از همه مشکلات با راهکارهای داخلی بیرون آید. جنگ با دست های خالی مدیریت شد و امروز سازنده موشک های قاره پیما و دوربرد هستیم، وابستگی در کشاورزی مدیریت شد و امروز صادر کننده بزرگی شده ایم، بسیاری از مونتاژها، جای خود را به تولیدات داخلی در صنایع داد و در حوزه هوا و فضا، هسته ای، بایو و نانو تکنولوژی به رتبه هایی دست یافته ایم که کل دنیای غرب برای جلوگیری و کاهش سرعت ایرانیان، دست به ایجاد هر مانعی اعم از تحریم و ... می زند.

در مبارزه با بیماری کرونا نیز، ما نه منتظر کسی ماندیم که به ما کمک کند و دردی را درمان نماید، و نه منتظر خواهیم ماند که دیگران دارو و واکسن تهیه کرده و برایمان بفرستد تا هرگاه که دلشان بخواهد با تحریم، جلوی ورود آن را بگیرند. هر چند کمک های متقابل کشورها در چنین شرایطی طبیعی است اما، کیت تشخیص را ساختیم و زمان تشخیص را به دو ساعت کاهش دادیم، در حال تجاری سازی داروی این بیماری هستیم و در مرحله بعد نیز برای تولید واکسن آن برنامه ریزی کرده ایم.

چهل سال کارآمدی توام با اثر بخشی و همه تجربه های تلخ و شیرین آن به ما آموخت که برای مدیریت کشور و طی مسیر پیشرفت، نباید منتظر کسی ماند. البته سیاسیون لیبرال و تکنوکراتهایی که غرب باوری در ذات آن ها نهفته است گاه ضربات مهلکی را بر روحیه خودباوری و مسیر پیشرفت کشور وارد کرده اند.

به قلم شهرام محمدی

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد