سرویس: خلخال
کد خبر: 85233
|
15:54 - 1399/02/21
نسخه چاپی

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد:

مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: یک قلاده پلنگ در جاده روستایی نساز – برندق واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال توسط شهروندان مشاهده و تصویربرداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حسن قاسم پور در جمع خبرنگاراناظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر بدلیل وجود و حضور کافی پستانداران از جمله کل و بز و گراز و سایر مهره داران کوچک به عنوان حلقه ای از زنجیره غذایی این گوشتخوار مهم، حضور پلنگ در مناطق موصوف به صورت ویژه ای در زیستگاه طبیعی خود افزایش یافته است و چنین صحنه هایی در سه سال اخیر توسط محیط بانان رصد و تصویربرداری شده است و جای خوشحالی است که این گونه مهم و با ارزش بعضا توسط رهگذران و افراد بومی نیز به تصویر کشیده می شود.

وی افزود: بررسی های کارشناسان و محیط بانان به صورت شبانه روزی حاکی از طبیعی بودن شرایط بوده و از اهالی محترم منطقه درخواست می شود در این فصل که ایام زادآوری و آبستنی گونه پلنگ در منطقه است، شرایط زیستی مورد نظر در خصوص این گونه با ارزش را حفظ و نهایت همکاری را با عوامل محیط زیست و محیط بانان منطقه داشته باشند.

 سرپرست معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استاناردبیل گفت: بر اساس اظهارات دامپزشک و کارشناس بیماریهای حیات وحش اداره کل دامپزشکی استان شرایط جسمی پلنگ عادی بوده و فعلا مورد خاصی در خصوص گونه مذکور قابل مشاهده نیست.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد