سرویس: بیله سوار
کد خبر: 85254
|
07:22 - 1399/02/24
نسخه چاپی

احیاء شب نوزدهم در مسجد جامع بیله سوار+عکس

احیاء شب نوزدهم در مسجد جامع بیله سوار+عکس
بیله سواری ها اولین شب از لیالی قدر را در حالی با اشک شوق و سجده شکر برپا کردند که پیش از این، برگزاری این مراسم با حضور مردم به خاطر ویروس کرونا قطعی نشده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اولین شب از لیالی پر فیض قدر در حالی در مسجد جامع بیله سوار برگزار شد که پیش از این برگزاری مراسم با حضور مردم به خاطر شیوع کرونا قطعی نبود، به همین خاطر مردم مشتاق با چشمانی اشک آلود و در حالی سجده شکر به درگاه الهی را به جای می آوردند به استقبال شب نوزدهم و اولین شب از لیالی پرفیض قدر رفتند.

همه چیز ساعت ها قبل از برگزاری مراسم توسط خادمین مسجد آماده شده بود، این بار خبری از چای و گلاب نبود، چراکه نکات بهداشتی ویژه ویروس کرونا  اجازه هرگونه پذیرایی از میهمانان شب قدر را نمی داد و بسته های بهداشتی، دستکش یکبار مصرف، ماسک و ضد عفونی کننده جای چای و گلاب را گرفته بودند.

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار در ابتدای این مراسم ضمن سجده شکر به درگاه الهی به خاطر فرصت بندگی در این شب های گرانقدر به تبیین اهمیت برگزاری مراسم شب های قدر پرداخت و گفت: شب های قدر در واقع بهترین فرصت برای نجوای عاشقانه و عارفانه بندگان با خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه شب قدر، شب آمرزش گناهان است، گفت:عبادت و بندگی در شبی از شبهای قدر، برابر با عبادت هزار  شب در سایر ماه های سال است، چراکه خیرات و برکات دینی و دنیوی در آن نهفته است.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های امام علی(ع) پرداخت و گفت: شایسته است خانواده ها با الگوگیری از سیره عملی حضرت علی(ع) و مامان معصوم به تربیت فرزندان خود مبادرت ورزند چراکه تربیت دینی، بهترین نوع  تربیت انسان است.
مراسم بک یا الله و مرثیه خوانی از دیگر بخش های اولین شب از لیالی پرفیض قدر در شهرستان بیله سوار بود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد