سرویس: پارس آباد
کد خبر: 85262
|
20:00 - 1399/02/24
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی خبرداد:

پایگاه ملی باستان شناسی قلعه اولتان به زودی راه اندازی می شود

 پایگاه ملی باستان شناسی قلعه اولتان به زودی راه اندازی می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: حریم قلعه باستانی و تاریخی اولتان از سوی وزارت میراث فرهنگی تصویب و ابلاغ شده است و پایگاه ملی باستان شناسی قلعه اولتان به روزی ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،نادر فلاحی بعد از ظهر امروز در نشست با فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: حریم قلعه باستانی و تاریخی اولتان از سوی وزارت میراث فرهنگی تصویب و ابلاغ شده است و پایگاه ملی باستان شناسی قلعه اولتان به روزی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به شهر یئری مشگین‌شهر افزود: با پیگیرهای انجام شده، قلعه اولتان به عنوان دومین پایگاه ملی استان بعد از شهر یئری مشکین تصویب می‌شود.
 
فلاحی با تاکید بر ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری تصریح کرد: استان اردبیل در عرصه‌های مختلف ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله در حوزه گردشگری دارد که از این میان شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان در شمال استان نقش بسزایی ایفا می‌کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: پایگاه ملی می‌تواند فرصتی جهت صیانت هرچه بیشتر، جذب اعتبار و ساماندهی یک اثر تاریخی را فراهم سازد و با تخصیص اعتبارات لازم و ویژه این منطقه را می‌توان به یکی از به قطب‌های گردشگری شمال غرب کشور تبدیل کرد.
 
برگزاری اولین جشنواره کباب در شهرستان پارس‌آباد
 
عدالت حاجی‌پور فرماندار شهرستان پارس‌آباد مغان نیز در این دیدار از ایجاد سایت پرنده نگری در تالاب تپراق کندی خبر داد و اظهار کرد: بعد از شکست کرونا اولین جشنواره کباب در شهرستان پارس‌آباد مغان برگزار می‌شود.
 
وی گفت: میراث و آثار تاریخی هر منطقه‌ای نشان از هویت، قدمت، آداب و رسوم آن منطقه است و نحوه زندگی مردمان پیشین آن منطقه از جاذبه‌های بزرگ گردشگری هر شهرستان محسوب می‌شود که باید در شناسایی و حفظ و حراست و معرفی آنها بیش از پیش تلاش شود.
 
حاجی‌پور ادامه داد: در دوران پساکرونا آب و هواي متفاوت و مطبوع، طبيعت سرسبز در كنار رودخانه مرزي ارس، جنگل‌هاي حاشيه آن، جاذبه‌هاي بي بديل طبيعي، تاريخي و فرهنگ عشايري، پتانسيل‌هاي منابع آبي و درياچه‌هاي زيبا و مراتع و مزارع و باغات سرسبز پارس‌آباد در تمام فصول سال آماده پذيرش گردشگران است.
 
انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد