سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 85275
|
07:47 - 1399/02/28
نسخه چاپی

روزهای جهانی قدس یکی پس از دیگری می رسند اما از پل قدس اردبیل هنوز خبری نیست؛

پل قدس بلاتکلیف در مسیر سوت قطار/ پروژه ای که بجای کاهش، موجب افزایش ترافیک شهری شد

پل قدس بلاتکلیف در مسیر سوت قطار/ پروژه ای که بجای کاهش، موجب افزایش ترافیک شهری شد
پیش از ظهر روز چهارشنبه 14 بهمن ماه سال 94 بود که در محل مسجد قدس اردبیل بمناسبت دهه مبارک فجر طی برنامه افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری اردبیل با ٧٦٢ ميليارد ريال اعتبار، عمدتاً شامل تكميل پروژه های اصلاح ورودی های شهر، بازگشايی معابر در داخل شهر، تكميل كندروها و افزايش سرانه و توسعه فضای سبز، پل قدس به عنوان بزرگ ترین پروژه عمران شهری شهرداری اردبیل کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،پل قدسی که در 2 فاز؛ اجرایی و در عرض 2 سال قرار بود بعد کلنگ زنی در سال 94 به بهره برداری برسد اما هنوز بعد از گذشت 5 سال دوشا دوش صوت قطار اردبیل در خواب زمستانی فرو رفته است.

لطف اللهیان شهردار اردبیل که مدت زمان در نظر گرفته شده را برای اجرای پروژه "پل روگذر ایستگاه سرعین – میدان قدس" در دو فاز عملیاتی را دو سال اعلام کرده بود، تکمیلی فاز اول پل قدس  را برای سال  95 و فاز دوم را نیز برای سال 96  قول مساعد داده بود.

بنا به گفته شهردار اردبیل در زمان کلنگ زنی مبنی بر اینکه این پروژه پل قدس که با 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با همکاری شرکت آتیه شهر انجام می شود که پیمانکار معتبر انتخاب شده برای اجرای پروژه پل روگذر ایستگاه سرعین – میدان قدس از ظرفیت و توانایی مناسبی برخوردار بوده و با توجه به پیش بینی تغییر وضعیت رکود، یقین داریم که با تزریق مناسب اعتبار به این طرح، سرعت عمل اجرای پل قدس و بهره برداری به موقع از این طرح بزرگ عمرانی را شاهد خواهیم بود که تاکنون این امر میسر نشده که هیچ پیمانکار مربوطه نیز از ظرفیت و توانایی خوبی برخوردار نبوده است.

تاکنون این پروژه شاید چندین پیمانکار طی این مدت 5 سال به خود دیده است اما هنوز در این پروژه بزرک شهری اردبیل هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده است که بخاطر همین موضوع بسیاری از شهروندان بخاطر ترافیک در این میدان به شدت گله مند و ناراضی هستند.

بخاطر همین موضوع رفتیم سراغ مردم و رانندگان تاکسی، اتوبوس و آحاد مختلف مردم تا نظر آنان را از روند پروژه عظیم پل قدس اردبیل از زبان این عزیزان پرس وجو شویم.

ابتدا به سراغ یکی از رانندگان تاکسی رفتیم که در پاسخ به سوال خبرنگار سبلان ما مبنی براینکه نظر شما در رابطه پل قدس اردبیل چیست گفت: من هیچ نظری ندارم فقط یک جمله می توانم بگویم که مگر شهر اردبیل چقدر پروژه های بزرگی به خود دیده است که شهردار اردبیل و مسئولان مربوطه لیاقت تکمیل حتی یک پروژه را ندارند و هر روز ما اینجا در میدان قدس شاهد ترافیک های متعددی هستیم.

14444444

راننده اتوبوس در گفتگوی خود با خبرنگار سبلان ما از نارضایتی عموم مردم و سرنشینان بخاطر ترافیک های شدید این میدان بخاطر عدم تکمیل بموقع تنها پروژه بزرگ اردبیل خبرداد و تصریح کرد: چرا باید تنها یک پروژه ای که آن هم در مهم ترین بخش از شهر اردبیل واقع شده است این همه سال باید بلا تکلیف بماند در حالی در بسیاری استان ها چنین پروژه های در عرض یک سال و شاید هم کمتر به اتمام برسد.

خبرنگار سوژه ما به سراغ بسیاری از اهالی شریف مردم اردبیل که از محدود پل قدس اردبیل گذر می کردند سوال کرده بود که 100 درصد مردم احساس نارضایتی و نا امیدی را در خود برای تمکیل این پروژه داشتند که بسیاری هم به طنز گفته بودند که هر زمان صوت قطار را شنیدیم قدس هم در اردبیل تکمیل می شود.

پیشرفت پل قدس در سال 98 به 61 درصد رسید

این خبر را خبرگزاری ایرنا اردبیل از زبان حمید لطف‌اللهیان در شهریور سال 98 منتشر کرد که شهردار اردبیل از پیشرفت فیزیکی عملیات احداث پل قدس به ۶۱ درصد خبرداده بود که گفته بود این پروژه بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری یعنی سال 98 باید به بهره‌برداری برسد.

درحالی که هنوز از همین 61 درصد هم اطمینان کامل نداریم اینطور بنظر می رسد که این پروژه با این روندی که به خود گرفته است نیازمند عزم جدی نمایندگان مجلس یازدهم، مسئولان مربوطه، شورای شهر و شهرداری اردبیل را می طلبد.

تخصیص ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه پل قدس اردبیل

استاندار اردبیل گفت: ۳۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری برای پروژه پل قدس اردبیل در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۳۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری برای این پروژه در نظر گرفته شده افزود: در صورت تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور و طبق قولی که داده شده، اولین اعتبار به پل قدس اختصاص می یابد.

امیداریم با تخصیص اعتباراتی که از سوی استاندار اردبیل و نمایندگان مجلس یازدهم که قول مساعد داده اند بزودی شاهد پیشرفت گسترده و بهره برداری از این پروژه بزرگ در مرکز شهرستان اردبیل باشیم .

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد