سرویس: دانش و فناوری
کد خبر: 86806
|
10:18 - 1399/06/30
نسخه چاپی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل:

100 درصد دانش‌آموزان و پرسنل مدارس اردبیل از ماسک استفاده می‌کنند

100 درصد دانش‌آموزان و پرسنل مدارس اردبیل از ماسک استفاده می‌کنند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با توجه به الزامی بودن استفاده ماسک، اکنون ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان و پرسنل مدارس استان از ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، منصور صاحب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در مرحله اول با ثبت اطلاعات مربوط به BMI دانش‌آموزان در مدارس اردبیل اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، افزود: میزان قابل توجهی از علل مرگ و میر در کشور مرتبط با معضل چاقی و اضافه وزن است لذا اجرای این طرح در مدارس بسیار حائز اهمیت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در طی این طرح کلیه دانش‌آموزان تحت غربالگری BMI قرار می‌گیرند و در نهایت اطلاعات مرتبط با قد و وزن دانش‌آموزان در سامانه ثبت می‌شودکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سایر برنامه‌ها در راستای پیشگیری و ارائه برنامه سبک زندگی سالم به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

صاحب با تاکید به نظارت حداکثری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان الزامی شده و اکنون ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان و پرسنل مدارس استان از آن استفاده می‌کنند و همچنین سطوح مختلف در مدرسه‌ها به شکل مداوم ضدعفونی می‌شود و رعایت فاصله اجتماعی نیز در دستور کار مدیران مدارس قرار دارد.

وی تصریح کرد: اقدامات مدارس در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به شکل مستمر از طریق اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی رصد می‌شود و مطابق آمار دانشگاه، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان ۸۴/۴ درصد است.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد