سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 86824
|
18:49 - 1399/06/30
نسخه چاپی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل :

طلاق در اردبیل نسبت به سایر استانها پیشی گرفته است/ فرزند آوری در اقشار کم برخوردار بیشتر متمولان است

طلاق در اردبیل نسبت به سایر استانها پیشی گرفته است/ فرزند آوری در اقشار کم برخوردار بیشتر متمولان است
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: اینکه پدیده طلاق و خشونت در استان نسبت به سایر استان ها پیشی گرفته به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید تا حد امکان در کاهش و ارایه راهکار مناسب همه تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمدسیمزاری عصر امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت احوال اظهار کرد: میزان فراوانی سالمندان در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری بیشتر است که در سال ۱۴۱۵ هرم سنی بیشتر افراد پیر و کهنسال خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۶۸درصد جمعیت استان اردبیل در شهرها زندگی می کنند افزود: بیشترین ولادت در سال ۹۴ گزارش شده و ۸۰درصد جمعیت شهری در مرکز استان متمرکز شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه جمعیت استان اردبیل نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر است گفت: باید نسبت منحنی میزان مرگ و میر و ولادت را کنترل کنیم وطبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی رتبه اول مرگ و میر استان در زمینه قلبی و عروقی است و دیگر امراض در رتبه بعدی قرار دارند.

محمد سیمزاری با طرح اینکه در شهر حسینی اردبیل نباید پدیده طلاق دارای رتبه در کشور باشد گفت: اینکه پدیده طلاق و خشونت در استان نسبت به سایر استان ها پیشی گرفته به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید تا حد امکان در کاهش و ارایه راهکار مناسب همه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان زاد و ولد در استان اردبیل کاهش یافته است تصریح کرد: دلایل مختلفی برای کاهش میزان زاد و ولد در تحقیقات پژوهشی اعلام شده که یکی از این موارد افزایش سطح سواد و اقتصاد خانواده است چرا که در تعداد فرزند در خانواده های متمکن کمتر از تعداد فرزند در خانواده های کم برخوردار گزارش شده است.

این مسوول بیان کرد: در جامعه کاهش محسوس فرزندان و زاد و ولد به آسیب جدی اجتماعی تبدیل می شود و در آینده فرزندان حسرت داشتن خاله، عمو، دایی، خواهر و برادر و فامیل های نسبی را خواهند خورد و این موضوع یک آسیب جدی جامعه است.

سیمزاری بهره مندی جوانان از گام دوم انقلاب را ضروری بر شمرد و گفت: ۹۰درصد مطالب این کتابچه خطاب به جوانان است و باید دنبال کارهای دانش بنیان بروند و متکی به اقتصاد داخلی باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل ادامه داد: سپردن کارهای عملیاتی و اجرایی در کنار تجربه و مشاوره افراد سالخورده که در جامعه مه جایگاه رفیع دارند می تواند در توسعه و پیشرفت جامعه کمک کند.

وی تاکید کرد: دستگاهای اجرایی اعتبارات تملک دارایی خود را تا ۱۵ مهر ماه تعیین تکلیف کنند و در سالهای قبل که ازاعتبارات تملک دارایی استفاده شده محل مصرف نیز معلوم شود.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد