سرویس: اجتماعی
کد خبر: 86830
|
08:15 - 1399/06/31
نسخه چاپی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

کاهش زاد و ولد موجب آسیب جدی به جامعه می شود/افزایش آمار طلاق در اردبیل قابل قبول نیست

کاهش زاد و ولد موجب آسیب جدی  به جامعه می شود/افزایش آمار طلاق در اردبیل قابل قبول نیست
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: اینکه پدیده طلاق و خشونت در اردبیل نسبت به سایر استان ها پیشی گرفته به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمدسیمزاری در جلسه شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت احوال، اظهار داشت: میزان فراوانی سالمندان در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری بیشتر است که در سال ۱۴۱۵ هرم سنی بیشتر افراد پیر و کهنسال خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۶۸درصد جمعیت استان اردبیل در شهرها زندگی می کنند افزود: بیشترین ولادت در سال ۹۴ گزارش شده و 80 درصد جمعیت شهری در مرکز استان متمرکز شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه جمعیت استان اردبیل نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر است گفت: باید نسبت منحنی میزان مرگ و میر و ولادت را کنترل کنیم وطبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی رتبه اول مرگ و میر استان در زمینه قلبی و عروقی است و دیگر امراض در رتبه بعدی قرار دارند.

سیمزاری با بیان اینکه در شهر حسینی اردبیل نباید پدیده طلاق دارای رتبه در کشور باشد، گفت: اینکه پدیده طلاق و خشونت در استان نسبت به سایر استان ها پیشی گرفته به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید تا حد امکان در کاهش و ارایه راهکار مناسب همه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان زاد و ولد در استان اردبیل کاهش یافته است، تصریح کرد: دلایل مختلفی برای کاهش میزان زاد و ولد در تحقیقات پژوهشی اعلام شده که یکی از این موارد افزایش سطح سواد و اقتصاد خانواده است چرا که در تعداد فرزند در خانواده های متمکن کمتر از تعداد فرزند در خانواده های کم برخوردار گزارش شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل بیان کرد: در جامعه کاهش محسوس فرزندان و زاد و ولد به آسیب جدی اجتماعی تبدیل می شود و در آینده فرزندان حسرت داشتن خاله، عمو، دایی، خواهر و برادر و فامیل های نسبی را خواهند خورد و این موضوع یک آسیب جدی جامعه است.

سیمزاری بهره مندی جوانان از گام دوم انقلاب را ضروری بر شمرد و تصریح کرد: 90 درصد مطالب این کتابچه خطاب به جوانان است و باید دنبال کارهای دانش بنیان بروند و متکی به اقتصاد داخلی باشند.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد