سرویس: اردبیل
کد خبر: 86853
|
15:32 - 1399/06/31
نسخه چاپی

رزمنده دوران دفاع مقدس:

جبهه، یکپارچه نور و عشق بود/ پیشکسوتان دفاع مقدس، راهنمایان جوانان در جبهه جنگ نرم شوند+فیلم

جبهه، یکپارچه نور و عشق بود/ پیشکسوتان دفاع مقدس، راهنمایان جوانان در جبهه جنگ نرم شوند+فیلم
تیزچنگ از رزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه رزمندگان ما قدم به قدم مسیر عشق کربلائیان را پیمودند، گفت: امروز نیز همین رزمندگان با انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس، راهنمایان جوانان در جبهه جنگ نرم هستند.

نیت تیزچنگ از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: جبهه یکپارچه نور و عشق بود چراکه رزمندگان دوران دفاع مقدس با الگوپذیری از یاران سیدالشهداء(ع) در کربلا ضمن حماسه افرینی، جلوه هایی از نور و معنویت را به پهنه ایران اسلامی ایجاد کرده بودند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما قدم به قدم مسیر عشق کربلائیان را پیمودند، گفت: امروز نیز همین رزمندگان با انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس راهنمایان جوانان در جبهه جنگ نرم هستند.

تیزچنگ در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از دوران پیش از انقلاب پرداخت و گفت: من در آن دوران پیمانکار بودم به همین دلیل بصورت مستقیم با آمریکائی ها برخورد داشتم و انواع جنایات انها را از نزدیک دیدم.

وی با بیان اینکه کشور ما در سایه ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان اسلام به این مرتبه رسیده است،گفت: همه مسئولین کشور به ویژه دولتمردان باید قدردان  شهدا باشند چرا برای هر صندلی مسئولیت، خون جوانان این مرز و بوم رخته شده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس  اعتماد به جوانان را خواستار شد و گفت: پیش از انقلاب آنقدر به آمریکائیها میدان داده بودند که حقوق دریافتی آنها از دولت وقت، 100 برابر حقوق کارمند و یا کارگر ایرانی بود.

تیزچنگ به ماجرای اعزام خود به جبهه نیز اشاره کرد و گفت: سال 59  و همزمان با شروع جنگ تحمیلی به اردبیل آمدم تا از شهر خودم به جبهه اعزام شوم اما بنا به مشکلاتی این امر میسر نشد و ناگذیر در ابتدای سال 60 از طریق محل کارم در اصفهان توفیق حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل را پیدا کردم و تا پایان جنگ نیز در مناطق مختلف حضور داشتم.

وی خیانت های بنی صدر در آن دوران را یادآور شد و گفت: بنی صدر به بهانه های واهی از جمله خدمت سربازی مانع اعزام جوانان به جبهه می شد و من نیز چندماه گرفتار این دستور بودم که در نهایت توانستم از طرق مختلف توفیق حضور در مناطق عملیاتی را بدست آورم.

این یادگار دوران دفاع مقدس در پایان سخنان خود به چهل سالگی دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در روایات است اگر انسان تا چهل سالگی مراقبت کند شیطان از فریب وی ناامید می شود و بنابراین امسال که چهل سالگی دفاع مقدس را شاهد هستیم انشاءاله در سایه عنایت خداوند متعال و شهدای گرانقدر از شر دشمنان و شیاطین یعنی استکبار جهانی خلاص خواهیم شد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) نیز در واقعه عاشورا رسالت خود را در اربعین به کمال رساند گفت: اگر ایثار و روشنگری حضرت زینب(س) نبود امروز اثری از مکتب عاشورا هم نبود بنابراین بازماندگان دوران دفاع مقدس رسالت سنگینی دارند چراکه انها باید با انتقال ارزش های دوران طلایی 8سال دفاع مقدس جوانان امروز را آماده حضور در جبهه های جنگ نرم کنند.

وی با بیان اینکه چهل متم و مکمل هر چیزی است، گفت: چهلمین سال دفاع مقدس مقدمه نهضت امام زمان(عج) است که انشاءاله بزودی پرچم انقلاب ما به حضرت ولی عصر(عج) اهدا خواهد شد تا جهان روی آرامش و امنیت و سعادت ابدی را ببیند.

انتهای پیام/ج

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد