سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 86879
|
06:19 - 1399/07/02
نسخه چاپی

معاون اقتصادی استاندار اردبیل خبرداد:

فعالیت شبانه روزی گمرک بیله سوار در ایام کرونا / مشکلات زیر ساختی گمرک بیله سوار برطرف می شود

فعالیت شبانه روزی گمرک بیله سوار در ایام کرونا / مشکلات  زیر ساختی گمرک بیله سوار برطرف می شود
معاون اقتصاری استاندار اردبیل گفت: فعالیت شبانه روزی پایانه مرزی بیله سوار و عدم تعطیلی ورود و خروج تجاری در ایام کرونایی از مزیت های این نقطه مرزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ارژنگ عزیزی شب چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل گمرک بیله سوار که با حضور خانم دکتر ترشابی  رئیس امور هماهنگی و نظارت بر همکاری های منطقه ای نهاد ریاست جمهوری بصورت وئدیو  کنفرانس برگزار شد گفت: عدم اجازه خروج به کامیون های حامل بار صادراتی در گمرک کشور مقابل و ترانشیپ آن کالاها به کامیون های کشور همسایه و عودت کامیونهای ایرانی به گمرک بیله سوار از جمله مسایلی است که باید با ورود طرفین بر طرف شود.

وی افزود: نبود آزمکایشگاه مجهز و استاندارد و عدم استقرار  ایکس ری کامیونی و نیز نامناسب بودن راه های مواصلاتی گرمی ، بیله سوار و کمر بندی بیله سوار جز موازدی است وه نیاز به توجه بیشتر مسوولین کشوری دارد.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل عدم شفافیت قوانین و ضعف سایر زیر ساختها را از مشکلات گمرک مرزی بیله سوار دانست و گفت: با حل مسایل مطروحه این گمرک ظرفیت بسیار بالایی جهت صادرات و  اردات برای کشور دارد و علیرغم وضعیت کرونایی حتی یک روز تعطیل نشده است.

معاون اقتصادی استاندار ضمن قدردانی از اعضای کمیته قیمت گذاری تصریح کرد: اعضای کمیته دائمی قیمت گذاری پایه کالاهای صادراتی را به واسطه موافقت با درخواست استانداری اردبیل عملی کردند.

وی ادامه داد: این کمیته در رابطه با کاهش قیمت پایه سیب زمینی از۲۰۰ دلار به ۱۰۰دلار موافقت کرده اند که امیداوریم در رابطه با تجدیدنظر در قیمت پایه صادراتی ۵ قلم پیشنهادی دیگر استانداری مساعدت لازم را داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه وضعیت گمرکات استان و واردات و صادرات در یک سال گذشته و همچنین ۵ ماهه ا ل سالجاری نسبت به سایر مناطق مطلوب بوده است افزود: علیرغم محدودیت ها و ممنونیت های کرونا و تحریم های ظالمانه کشور طبق آمار حمل وتقل پایانه های استان رتبه قابل توجهی داریم.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد