سرویس: اردبیل
کد خبر: 87023
|
17:22 - 1399/07/07
نسخه چاپی

در همایش حقانیت بین المللی دفاع مقدس مطرح شد؛

فقهای عراق مساعدت در جنگ با ایران را حرام می دانستند/ سردار قاسم سلیمانی، برادر ملت عراق بود/ شیعیان عراق نائب الزیاره ایرانی ها در اربعین حسینی هستند

فقهای عراق مساعدت در جنگ با ایران را حرام می دانستند/ سردار قاسم سلیمانی، برادر ملت عراق بود/ شیعیان عراق نائب الزیاره ایرانی ها در اربعین حسینی هستند
الاسدی مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه جنگ ایران و عراق خسارات جبران ناپذیری برجای گذاشت به رشادت های سردار سلیمانی در جریان حمله داعش به عراق اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی علاوه بر فرمانده جبهه مقاومت، همرزم نیروهای عراقی و برادری مهربان برای مردم عراق بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عصر امروز همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس همایش حقانیت بین المللی دفاع مقدس با سخنرانی حجت الاسلام عارف الاسدی مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عارف الاسدی در ابتدای این همایش با بیان اینکه خاطره جنگ تحمیلی برای ملت دو کشور ایران و عراق خاطره ای تلخ است، اظهار داشت: طبیعی است اگر جنگی رخ دهد آثار و پیامدهای تلخی دارد، 

وی با بیان اینکه ما شیعیان عراق این جنگ را سخت و ظالمانه علیه ملت ایران می دانیم،گفت: نظر فقهای عراق در مورد مساعدت صدام در جنگ نیز حرام و غیرشرعی اعلام شده بود.

عارف الاسدی با بیان اینکه 65 درصد مردم عراق شیعه هستند ولی تاکنون شیعیان عراق دستی در حکومت این کشور نداشته و بالتبع نتوانستند در تصمیمات سیاستگذاری های عراق نقش آفرینی کنند.
 
صدام شیعیان عراقی را به جرم عدم شرکت در جنگ اعدام  می کرد 
 
مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه ما ارتباط با ایران را یک رابطه سرنوشت ساز می دانیم، ادامه داد: هر چند مایل هستیم با کشورهای عربی همسایه ارتباط  دلخواه خودمان را برقرار کنیم ولی به دلیل زیاده خواهی حکام عرب به خصوص قطع ارتباط با ایران تاکنون ارتباط دلخواه برقرار نشده است.
 
وی با بیان اینکه شیعیان عراق در جنگ بین دو کشور از اعزا به جنگ خودداری می کردند، گفت: عراقی های زیادی در آن زمان به دست عوامل صدام اعدام  و به شهادت رسیدند.
 
این عالم عراقی به ارتباط ملت عراق با ایران بعد از سرنگونی صدام اشاره کرد و گفت: در بعد از صدام محبت به میان مردم دو کشور برگشت و اکنون ارتباط ما با ایرانی ها به ارتباط برادر با برادر تبدیل شده است.

عارف الاسدی با بیان اینکه مردم عراق در مراسم اربعین احساس می کردند از ایرانی ها به عنوان برادران خود در منزل پذیرایی می کردند، ادامه داد: امسال عراقی ها از عدم حضور ایرانی در مراسم اربعین ناراحت هستند.
 
وی با بیان اینکه ملت ایران برادر ملت عراق است، گفت: این سرنوشت دو کشور  و همه باید تلاش کنیم تا بیگانگان نتوانند بین دو کشور اختلاف ایجاد کنند.
 
وحدت ایران و عراق، زمینه های خروج امریکا از منطقه را فراهم می کند
مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت فعلی حکومت در عراق پرداخت و با بیان اینکه شیعیان این کشور نسبت به گذشته  قدرتمندتر شده اند، گفت: اکنون 15 کرسی مجلس در اختیار شیعیان است و در برخی از مناسب دولتی نیز دارای نفوذ هستیم به همین دلیل به سایر کشورها اجازه دخالت در امور داخلی عراق را نداده و نمیگذاریم بین ملت های ایران و عراق تفرقه ایجاد کنند.
 
وی با بیان اینکه امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال شکست دادن ایران در منطقه هستند خاطرنشان کرد: ملت عراق پشتیبان ملت ایران هستند.
 
عارف الاسدی به لزوم اتحاد دو کشور در وضعیت فعلی اشاره کرد و گفت: ما معتقد هستیم اگر این دو جریان به هم متصل شوند قدرت بزرگی بوجود می اورند که دشمنان چاره ای جز تسلیم و ترک منطقه نخواهند داشت.
 
شهید سلیمانی برادری را در حق ملت عراق به کمال رساند
مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه سخنان خود به بیان نقش حاج قاسم سلیمانی در سرکوب داعش در کشور عراق پرداخت و گقت: شهید قاسم سلیمانی با حضور در عراق و ایجاد محبت بین رزمندگان جبهه مقاومت علاوه بر شکست داعش حق برادری را بین ملت های ایران و عراق تمام کرد و جالب اینکه شهادت این دو فرمانده جبهه مقاومت یعنی قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در کنار هم و آغشته شدن خون هایشان به هم این برادری را تمکیل کرد.
وی تصریح کرد: سردار سلیمانی علاوه بر یک رزمنده جبهه مقاومت، برای عراقی ها فرمانده و برادر بود و توانست به نحو احسن برادری را بین ملت ایران و عراق اثبات کند.

عارف الاسدی اظهارامیدواری کرد: وحدت و اخوتی که با شهادت این دو بزرگوار میان دو ملت پدید آمد، تا ظهور امام زمان(عج) ادامه داشته باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: هرسال عراقی ها به امید زیارت ارعین و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) به ویژه روار ایرانی در طول سال اذوقه جمع می کردن تا بتوانند از میهمانان خود به خوبی پذیرایی کنند که امسال به دلیل بیماری کرونا و بسته شدن مرزها این اتفاق خوش یمن بی نصیب خواهیم بود.
 
مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق به برنامه های شیعیان عراق برای زائران ایرانی در زیارت اربعین اشاره کرد و گفتپکامسال شیعیان عراق تصمیم دارند تا به نیابت از برادران ایرانی خود زائر اربعین شوند به همین سبب از 5 نقطه عراق یعنی  حله، بصره، کاظمین، نجف و دیوانیه به نیابت برادران ایرانی راهپیمایی اربعین را آغاز کرده اند.
 
نخبگان دانشگاهی نقش مهمی در روشنگری مردم عراق دارند
عارف الاسدی به نقش نخبگان و دانشگاهیان ایران و عراق در  تبیین مسائل جنگ بین دو کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این جنگ خسارات میلیاردی را به دو کشور تحمیل کرد و قصد داشت شاکله بین دو کشور را از هم بپاشد اما به لطف خداوند متعال این امر محقق نشد و امروز این دو ملت بزرگ در کنار هم هستند.
 
وی با بیان اینکه نخبگان و دانشگاهیان عراقی نقش تعیین کننده ای در خنثی کردن توطئه های دشمنان جهت ایجاد تفرقه بین دو کشور دارند، گفت: روشنگری و تبیین مواضع از جمله کارهای مهمی است که اساتید دانشگاه ها برای تنویر افکار عمومی در عراق انجام می دهند  و با این کار علاوه بر از بین بردن توطئه های دشمان زمینه های برادری دو ملت را بیش از پیش فراهم می کنند.
 
ضرورت انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های جوان 
 عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه بسیار ارزشمندی است که انتقال ارزش های آن به نسل های آینده ، آینده  نظام تضمین می شود، گفت: در  طول 8 سال جنگ تحمیلی، ۳۷ کشور دست به دست هم دادند تا انقلاب مردم از بین برود و خط حرکت عوض شود، ولی مردم با دست خالی ولی سرشار از ایمان در مقابل استکبار ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه حدود پنج میلیون ایرانی در دفاع مقدس حاضر بودند، گفت: در هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۲۰ هزار شهید تقدیم این حرکت اسلامی و انقلابی شد و این شهدا جزو افتخارات ما هستند.
 
اجرای نماهنگ غیرت و مداحی از جمله برنامه های این همایش تبیینی در اخرین روز از هفته دفاع مقدس در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد