سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87029
|
21:15 - 1399/07/07
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

باز پس گیری قره باغ کاملاشرعی است/ طبق مواثیق بین المللی هر دولتی در اراضی خود حق دفاع از خود را دارد

باز پس گیری قره باغ کاملاشرعی است/ طبق مواثیق بین المللی هر دولتی در اراضی خود حق دفاع از خود را دارد
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اعلام کرد: اقدام دولت آذربایجان در باز پس گیری اراضی غصب شده اقدامی کاملا شرعی و قانونی است و طبق مواثیق بین المللی هر دولتی در اراضی خود حق دفاع از خود و استنصار از سایر دول را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بیانیه آیت الله عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خصوص درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْيُ هُمْ يَنْتَصِرُونَ (شوری39) وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِكَ ما عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ (شوری 41)

(و كسانى كه چون ستم بر ايشان رسد، يارى مى‌جويند [و به انتقام بر مى‌خيزند]. و هر كه پس از ستم [ديدن‌] خود، يارى جويد [و انتقام گيرد] راه [نكوهشى‌] بر ايشان نيست)

اقدام دولت آذربایجان در باز پس گیری اراضی غصب شده اقدامی کاملا شرعی و قانونی است و طبق مواثیق بین المللی هر دولتی در اراضی خود حق دفاع از خود و استنصار از سایر دول را دارد.

ما در ایران اسلامی بر اساس فلسفه انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را وظیفه دینی، انسانی و اسلامی خود می دانیم.

ایران اسلامی و انقلابی به موجب کریمه " رَبِّ بِما أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيراً لِلْمُجْرِمِينَ "( پروردگارا به پاس نعمتى كه بر من ارزانى داشتى هرگز پشتيبان مجرمان نخواهم بود/قصص17) و کریمه "وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ" (به كسانى كه ستم كرده‌اند متمايل مشويد كه آتش [دوزخ‌] به شما مى‌رسد/هود113) هیچ وقت در کنار ظالم نخواهد ایستاد.

بدینوسیله پیروزی های اخیر را به ملت بزرگ آذربایجان تبریک می گوییم و آزادی کل قره باغ را از خداوند متعال مسألت داریم.

در ذاکره ملت آذربایجان ثبت است که ایران اسلامی بالاتر از هر کشوری در ایام عسرت آذربایجان و مخصوصا در اوایل اشغال قره باغ در کنار آذربایجان بوده است و هجمه‌های روانی، تهمت های ناجوانمردانه و تصویر سازی های کذب و دروغ، دو ملت را از هم جدا نخواهد ساخت.
این تهمت ها، تسویل ها و مکر اللیل و النهارها قطعا بخاطر ترس از پیوندهای عمیق دو ملت و برای رسیدن به رؤیاهای غیرقابل تاویل است.

بدون تردید"مساعدت‌های بدون تمنا به آذربایجان" مخصوص ایران است و مخصوص ایران خواهد بود.

ملت آذربایجان حقاملت متفهم و متفطن است و بر نکته مذکور از همه بهتر و بیشتر وقوف دارد.

از خداوند متعال برای یک میلیون مسلمان آواره قره باغ بازگشت عاجل به اوطان و برای مدافعان حق درجبهه قره باغ، صحت و سلامتی و فتح و ظفر و برای شهدای این دفاع ارزشمند علو درجات مسالت دارم.

سید حسن عاملی
۷ مهرماه سال ۹۹
اردبیل المحروسة المحمیة

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد