سرویس: بین الملل
کد خبر: 87073
|
12:07 - 1399/07/09
نسخه چاپی

مقتدایی:

کشورهای همسایه زمینه حضور بیگانگان در منطقه را فراهم نکنند/ راه‌حل اختلافات ارمنستان و آذربایجان گفتگو سازنده است

کشورهای همسایه زمینه حضور بیگانگان در منطقه را فراهم نکنند/ راه‌حل اختلافات ارمنستان و آذربایجان گفتگو سازنده است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای بیرون از منطقه و قدرت های سلطه طلب به طور کاملا منفعت طلبانه با دولت ها برخورد کرده و پس از بهره برداری خود دولت ها را ساقط می کنند، گفت: موضوع قره‌باغ و اختلافات دو کشور مجاور ایران هیچ راهی جز گفت‌وگوی سازنده و میز مذاکره ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، «عباس مقتدایی»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به مناقشات ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ گفت: ایران به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه همواره بر موضوع حفظ دوستی با همسایگان و حسن همجواری کشور ها تاکید داشته است.

وی با اشاره به اینکه در طول چند دهه گذشته برخی از مرزهای ایران به واسطه قدرت های فرامنطقه ای و یا کشورهایی که به دنبال ایجاد فتنه هستند ناامن شده است ادامه داد: در راس این اقدامات ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند که با اعمال نفوذ و دخالت های بی مورد و به دور از منافع کشور های منطقه تلاش کردند منطقه را ناامن کرده تا بستر حضورشان در این منطقه فراهم شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه کشور های منطقه باید با هوشیاری جلوی اعمال نفوذ کشور‌های بیگانه را بگیرند تصریح کرد: ما همواره به کشورها توصیه کردیم با همکاری حداکثری و ایجاد رفاقت و همکاری های دو و چند جانبه زمینه صلح در منطقه را فراهم کنند.

مقتدایی با بیان اینکه نباید برخی کشورها به رژیم اشغالگر قدس اجازه دهند تا در مسایل داخلی آنها دخالت کند و این موضوع خلاف امنیت منطقه است عنوان کرد: تاریخ نشان داده که دل بستن به قدرت های بیرون از منطقه در عمل شیرین کامی را برای کشورهای منطقه به دنبال نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کشورهای بیرون از منطقه و قدرت های سلطه طلب به طور کاملا ابزاری و منفعت طلبانه با دولت ها برخورد کرده و پس از بهره برداری خود دولت ها را ساقط می کنند گفت: موضوع قره باغ و اختلافات دو کشور مجاور ایران هیچ راهی جز گفتگوی سازنده و میز مذاکره ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مدافع صلح و دوستی است و از عدالت و گفتگوهای سازنده حمایت کرده و همواره آماده میانجی‎‌گری برای برقراری امنیت در منطقه است.

مقتدایی با اشاره به اینکه هرگونه جنگ افروزی و خودسری در منطقه محکوم به شکست است خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه زمینه حضور بیگانگان در منطقه را فراهم نکنند.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد