سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 87096
|
14:15 - 1399/07/11
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

مناقشه آذربایجان و ارمنستان به محل زور آزمایی بازیگران خارجی تبدیل نشود / ولایتمداری، سِرِّ قیام حسینی است/ سند 2030 ناقض استقلال کشور است

مناقشه آذربایجان و ارمنستان به محل زور آزمایی بازیگران خارجی تبدیل نشود / ولایتمداری، سِرِّ قیام حسینی است/ سند 2030 ناقض استقلال کشور است
حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر به مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: قره باغ خاک اسلام است و در آزادسازی آن شکی نیست ولی در این مناقشه همه باید مراقبت کنند تا منافع استکبار از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تامین نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام  آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: قره باغ خاک اسلام است و در آزادسازی آن شکی نیست ولی در این مناقشه همه باید مراقب باشند چراکه منافع استکبار از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی تامین نشود.

خدمت فرهنگی، بهترین نوع خدمت ها است

امام جمعه شهرستان نیر در ابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه اهمیت تقوا را در زندگی مومنین یاداور شد و گفت: یکی از صفات اهل تقوا، خدمت به خلق است  و این ویژگی به ویژه برای مسئولین تبیین شود چراکه با فضیلت ترین نعمت ها خدمت به مردم  است که نصیب آنها شده است و آنها باید از این فرصت بهترین استفاده را کنند.

وی با بیا اینکه بهترین عمل بعد از ایمان، خدمت به خلق است، گفت: بهترین خدمت نیز خدمت فرهنگی است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خداوند انسان ها را مختار خلق کرده است، گفت: خداوند عالم را برای انسان ها خلق کرده  حال اگر مال و مقام نوکر انسان باشد و انسان بر آن مسلط شود خیلی خوب است و در غیر اینصورت باخته است.

وی یکی از مشکلات رایج در جامعه را عدم تطبیق گفتار با عمل عنوان کرد و گفت: اگر دیگران به رعایت عدالت، حسن خلق، عدم تبعیض دعوت می کنیم خود نیز نباید عامل تبعیض باشیم،در عین حال که به دنبال ترویج عدالت و حسن خلق در جامعه هستیم خودمان باید عامل به آن باشیم، آن وقت نوکر امام زمان(عج) خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امام حسین(ع) و ائمه معصومین(ع) متحمل سختی های فراوانی برای تبیین این موضوع مهم در جوامع شدند، گفت: این کشور، کشور امام زمانی است و  شایسته است مردم همه موارد را رعایت کنند چراکه برای رسیدن به خدا باید از خود بینی بگذریم.

قره باغ خاک اسلام است/ طرفین مناقشه مراقب دسیسه های رژیم صهیونیستی باشند

حجت الاسلام نعمتی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع قره باغ و مناقشه اخیر جمهوری آذربایجان با ارمنستان اشاره کرد و گفت: قره باغ در جغرافیای اسلام و در خاک اسلام است

وی با بیان اینکه در مناقشه اخیر ردپای رژیم صهیونیستی مشاهده می شود و بیشترین سود را استکبار جهانی به ویژه اسرائیل غاصب می برد، گفت: طرفین درگیر باید حواسشان جمع باشد تا گرفتار دام رسانه ها و حاشیه سازی ها نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر از همسایگان کشورهای درگیر در قفقاز نیز خواست: بهتر است کشورهایی چون ایران، روسیه و ترکیه برای پایان دادن به این مناقشه، با میانجیگری بین آذربایجان، ارمنستان و گرجستان، با فراخواندن به مذاکره مانع فوران شعله های خانمان سوز جنگ شوند.

وی لزوم آزادسازی قره باغ را یاداور شد و گفت: هرچند قرع باغ توسط ارمنستان اشغال شده است و خاک آذربایجان است که باید ازاد شود ، ولی محل مناقشه  نیز نباید تبدیل به  محل زور ازمایی بازیگران خارجی شود چراکه در این منازعه قطعا منافع مردم اذربایجان و ارمنستان قربانی خواهد شد.

مدافعین امنیت کشور، قهرمانان مملکت هستند

امام جمعه شهرستان نیز در بخش دیگری از سخنان خود به هفته نیروی انتظامی نیزاشاره کرد و گفت: مدافعین امنیت کشورمان  قهرمانان مملکت هستند چراکه امنیت مهمترین عامل زندگی پایدار است و این نیروهای مخلص با ایثار خود آرامش و امنیت را در کشور برقرار می کنند.

وی تصریح کرد: امنیت ما در سراسر کشور با وجود کشوهای ناامن در منطقه به خصوص در حوزه قاچاق و مسائل مذهبی، مدیون  ایثار نیروهای انتظامی است.

ولایتمداری، سِرِّ قیام حسینی است/ مردم زیارت اربعین بخوانند

حجت الاسلام نعمتی در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان نیز به فرارسیدن اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: ولایتمداری سِرِّ قیام حسینی است.

وی به همایش عظیم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: امسال به خاطر شرایط بیماری کرونا، عاشقان حضرت سیدالشهداء(ع) از زیارت اربعین محروم شده اند و ویروس کرونا مانع از رفع دلتنگی است با این حال عزاداران و شیفتگان امام حسین(ع) بهتر است به خواندن زیارت عاشورا و زیارت اربعین تداوم کنند.

امام جمعه شهرستان نیر به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: امر ولایی مقام عظمای ولایت برای رفتن به راهپیمایی اربعین  فقط متوقف به صلاحدید مسئولین ستاد ملی کرونا است و  همه ما باید در این خصوص تابع  و تسلیم باشیم.

وی از زائرین اربعین حسینی خواست تا با اهدای هزینه سفر به بسته های معیشتی و کمک به اقشار مستضعف جامعه  ثواب اعمال خود را چندین برابر کنند.

جنگ جمعیتی، خطرناک ترین توطئه دشمنان است/سند 2030 ناقض استقلال کشور است

امام جمعه شهرستان نیر رشد منفی جمعیت را یاداور شد و گفت: دشمن جنگ جمعیتی خطرناکی را بر علیه ایران اسلامی راه انداخته است خطری که از همه خطرات بزرگ تر است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه ایران یکی از پرسرعت ترین کشورهای دنیا در روند پیر شدن است، گفت: پایین ترین نرخ باروری در دنیای اسلام متعلق به ایران است و لازم است مسئولان کشور و دست اندرکاران امر در این زمینه تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه فرزندان ما در آینده خاله، عمه، عمو، دایی و مشاور و هم بازی نخواهند داشت گفت: در این میان اخبار مربوط به سند 2030 نیز به نگرانی ها امروز بیش از پیش  افزوده است.

امام جمعه شهرستان نیر روز جهانی کودک را یادآور شد و گفت: اجرای محتوایی سند 2030 در مهدکودک ها نگران کننده است چراکه سند 2030 به هر شکل و شمایلی که اجرا شود ناقض استقلال کشور است.

وی با بیان اینکه مهد کودک ها و پیش دبستانی ها منفذ ورودی سند 2030 هستند گفت: فرمان رهبرمان مبنی بر عدم اجرای سند 2030 است چون اینجا کشور اسلامی است و مبنا اسلام و قرآن است، سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی نمی تواند به آرمان های اسلام  و انقلاب ما وارد شود و مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید مواظب  مکر و نفوذ دشمنان باشند.

 حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران نامحرم نداریم گفت: مسئولان کشور حواسشان جمع باشد و با حضور میدانی در روستاها پیگیر مشکلات مردم مناطق مختلف باشند تا رضای الهی را کسب کنند.

وی در پایان سخنان خود ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا از فرماندار و مسئولان سپاه شهرستان نیر، جهت برگزاری برنامه های تاثیر گذار در هفته دفاع مقدس و راه اندازی میز خدمت و جلسه شورای اداری در کورائیم قدر دانی کرد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد